۰

خواص سنگ زبرجد برای روح و بدن

در باب خواص زبرجد از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده است که « انگشتر زبرجد در دست کردن، موجب آسانی است که در آن هیچ دشواری نباشد.»
کد خبر: ۲۵۷۰۷۸
۱۲:۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، در باب خواص زبرجد از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده است که « انگشتر زبرجد در دست کردن، موجب آسانی است که در آن هیچ دشواری نباشد.»

زبرجد عموماً به رنگ برگهای پاییزی، زرد طلایی، یا خرمایی است. به سبب رنگ اصلیش غالباً با روشنایی و آفتاب یعنی با تابش ملایم و نشاط انگیز و دلگشای خورشید مغرب پیوند یافته است. رمزپردازی این گوهر با رمزسازی زردِ «خاکی» برابر است، و برخلاف آبی آسمانی و اثیری، رنگی است زودجوش و گرم و گیرا و بر انگیزنده، از رنگ زرد، چون خورشید نور میتابد و نیرو میتراود.زرد رنگ ابدیت و جاودانگی است. در مقابر مصریان زرد که نماد خورشید و خدایان است و غالباً توأم با بی موجب بقای نفس و جانِ درگذشته محسوب میشد.زرد تند پررنگ و درخشان گشاینده ی ذهن است، و زداینده ی وسواس از دل و برانگیزنده ی جان. رمز پردازی زرد دو پهلو است، در قرون وسطی زرد طلایی نشانه ی عشق بود و زرد کمرنگ نشانه ی خیانت، چنانکه یهودای خائن جامه ای زرد رنگ به تن داشت. امروزه رنگ زرد نشانه ی رشک و حسادت است،معنای نمادین زبرجد به پیچیدگی معنای رنگ اصلی آن است: زبرجد در عین حال نماد عشق و شهوت و فضیلتست... قدما آن را مغناطیس طلا می نامیدند و باور داشتند که آن فلز گرانبها را چون آهنربا میرباید و کاشف گنج است.

زبرجد سنگی خاص از جنس الیوین معدنی است. بعضی ها این نگین را الیوین می گویند اما وقتی مساله سنگ قیمتی مطرح می شود، زبرجد سبز واژه بهتری است. این گوهر رنگ مخصوص به خود دارد به این معنی که رنگش در نتیجه ترکیبات مواد شیمیایی درونش ایجاد شده است و ارتباطی با ناخالصی های خارجی ندارد بنابراین فقط به رنگ سبز است. در واقع زبرجد سبز یکی از محدود سنگ های قیمتی است که فقط دارای یک رنگ است، گرچه انواع رنگ های سبز مانند سبز روشن مایل به زرد و سبز تیره هم در این بین دیده می شود.در گذشته جزیره آتشفشانی زبرجد در دریای سرخ، شرق مصر مهمترین منبع این سنگ با قدمت ۳۵۰۰ سال بوده است. اکنون بهترین نوع با بالاترین کیفیت از منطقه موگوک در برمه استخراج می گردد هرچند نوع سبز پاکستانی هم بسیار باکیفیت است. سایر معادن در استرالیا، برزیل، مکزیک، نروژ، آفریقای جنوبی، سریلانکا، تانزانیا و آمریکا وجود دارند به تازگی چین تبدیل به بزرگترین تولید کننده این نگین شده است. این گوهر سبز رنگ در شهاب سنگ هایی که با زمین برخورد کرده اند هم دیده شده و روی سیاره مریخ و کره ماه نیز به شکل الیوین کشف شده است.

خواص سنگ زبرجد برای روح و بدن

به دلیل فراوانی خواص زبرجد، از این گوهر اشکال و اندازه های مختلفی موجود است و به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای گوشواره و سایر طرح ها می باشد که با دقت با یکدیگر تطبیق می یابند. این گوهر سختی خوبی دارد و با کمی مواظبت می توان آن را برای ساخت انگشتر هایی که در طول شبانه روز استفاده می شوند به کار برد. به دلیل زیبایی منحصر به فردش میتواند نگین مناسبی برای گردنبد، دستنبد، بازوبند، سنجاق سینه، گل سینه و گوشواره باشد و تنوع رنگ جذابی را ایجاد خواهد کرد. از مهم ترین خواص زبرجد این است که آن را به هیچ عنوان نمی توان آماده کرد یا به طور مصنوعی ساخت. با این حال احتمال استفاده از فویل فلزی در آن برای بالا بردن مقاومتش وجود دارد. همچنین ممکن است که سنگ های کمرنگ تر با لایه سبز پوشانده شوند تا رنگ بهتری داشته باشند. نوع ساختگی نیز به شکل لعل ترکیبی یا یاقوت کبود وجود دارد.

خواص سنگ زبرجد از نظر احساسی و فیزیکی

از خواص سنگ زبرجد یا پریدوت می توان به حمایت قلب و دستگاه گردش خون اشاره نمود. این گوهر می تواند به فرد در ترک سیگار کمک کند زیرا زبرجدها قطعات کوچکی از نیروی مثبت هستند. آنها ارتعاشاتی از جنس حس درونی از گرما و بهزیستی، مانند غروب آفتاب در یک روز بهاری بهمراه می آورند.سنگ زبرجد باعث می شود تا احساسات قلبی و درونی مثل بخشنده بودن، حس کمک به فرد در احساس شادی و شایستگی را تقویت گردد. سنگ زبرجد ترس های روانی معنوی را خاموش کرده و به شخص امکان حرکت در مسیر فردی را فراهم می نماید.

خواص سنگ زبرجد برای روح و بدن

خواص زبرجد در احادیث

در باب خواص زبرجد از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده است که « انگشتر زبرجد در دست کردن، موجب آسانی است که در آن هیچ دشواری نباشد.»

خواص سنگ زبرجد برای روح و بدن

خواص زبرجد برای روح و بدن

۱- از خواص زبرجد که در ست و نیم ست زبرجد هم کاربرد دارد این است که روی صدا اثر بسیار خوبی دارد، افرادی که قصد دارند از صدای رسا و زیبا در سخنرانی و خوانندگی استفاده کنند این سنگ پیشنهاد می شود.
۲- مفید برای عملکرد و سوی چشم
۳- موثر برای مجاری تنفسی
۴- تاثیر گذار برای گردش خون
۵- از دیگر خواص زبرجد می توان به از بین بردن افسردگی و تقویت روحیه اشاره کرد.
۶- تقویت دستگاه گوارش و رفع بیماری یبوست
۷ موثر در فعالیت غده های هیپوفیز
۸- تحریک کننده سیستم های عصبی سمپاتیک
۹- فعال شدن معده و دستگاه هاضمه
۱۰- زدودن سموم از کبد نیز از دیگر خواص زبرجد است.
۱۱- رفع ناراحتی های پوستی
۱۲- بر طرف کردن سردرد های میگرنی
۱۳- مداوا کردن جوش ها و آبله های زیر پوستی بر روی صورت نیز از خواص زبرجد می باشد.
۱۴- چاکرای درمانی : این سنگ برای چاکرای مربوط به قلب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای زبرجد آبی چاکرای پیشانی و گلو مورد استفاده قرار می گیرد
۱۵- سنگی بسیار قوی برای ازبین بردن غم و غصه : چنانچه این سنگ را را به صورت گردنبند زبرجد استفاده کنید غم، افسردگی حسادت و نفرت را از روح و روان پاک می گرداند پاک می کند.
۱۶- اگر زبرجد را به همراه داشته باشید تاثیر زیادی در افزایش برکت و ثروت دارد.
۱۷- همچنین از خواص زبرجد این است که برای صاحب اش شانس و اقبال خوب می آورد.

خواص سنگ زبرجد برای روح و بدن

منابع و ذخایر سنگ پریدوت

مهمترین یافته تاریخی پریدوت در جزیره آتشفشانی سنت جان St. John’s Island در دریای سرخ، در 300 کیلومتری شرق آسوان قرار دارد. در استرالیا، برمه(موگوک)، چین، مصر، مکزیک، نروژ، پاکستان، سریلانکا، آمریکا(اریزونا، نیومکزیکو، هاوایی) و ویتنام از مهمترین منابع و ذخایر سنگ زبرجد می باشند. شکار سنگ پریدوت در شب انجام می گیرد زیرا در نور ماه درخشندگی قابل توجهی دارند.

در جزیره Zeberget گفته شده به علت وجود مار، شکار این گوهر بسیار خطرناک است. در پاکستان به وفور سنگ زبرجد در غرب کوه های هیمالیا و در ارتفاع 15 هزار فوتی یافت می شود. البته این مناطق تحت حفاظت دولت پاکستان قرار دارند. گوهرهای این منطقه و همچنین کشمیر بسیار کمرنگ ولی درخشان بوده و بیشتر شبیه رنگ سیب سبز یا لیمو هستند.

بطر کلی منابع این گوهر در سرتاسر جهان وجود دارد. بعد از برمه میانمار، ایالات متحده آمریکا برای سالیان دراز بزرگ ترین تولید کننده سنگ پریدوت بود. ارزش محصولات آن در سال ۱۹۹۳ به 1.5 میلیون دلار رسید. امروزه آمریکا بر سر به دست آوردن رتبه بزرگترین تولید کننده دنیا رقابت سختی با چین و پاکستان دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: