۰

هتک حرمت قرآن در مدرسه انگلیسی

دیدبان الازهر هتک حرمت قرآن از سوی دانش‌آموزان یک دبیرستان در انگلیس را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۵۷۰۱۳
۱۵:۴۴ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دیدبان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر در بیانیه‌ای اقدام توهین‌آمیز دو دانش‌آموز مدرسه‌ فولوود در شهر بریستون انگلیس نسبت به قرآن کریم را محکوم کرد.

هفته گذشته دو دانش‌آموز این مدرسه در مقابل شماری از دانش‌آموزان صفحاتی از قرآن کریم را پاره و به این کتاب مقدس بی‌حرمتی کردند.

مدیریت مدرسه فوراً این اقدام را به پلیس و مسئولان مبارزه با تروریسم اطلاع داد و تصمیم توقف تحصیل این دو دانش‌آموز اتخاذ شد. از این رو که این اقدام به شدت با ارزش‌هایی که مدرسه مذکور مدافع آنهاست در تعارض بوده است.

دیدبان الازهر ضمن ارج نهادن بر نقش مدیریت مدرسه در مبارزه و توقف اینگونه جنایات خطرناک که امنیت و آرامش جامعه را به خطر می‌اندازد، از نامه ارسالی مدیریت مدرسه به والدین دانش‌آموزان درباره جلوگیری از چنین اقداماتی نیز قدردانی کرد.

مدیریت مدرسه در نامه به والدین دانش‌آموزان نوشته است: «ما هیچ تمایلی به سرپوش گذاشتن بر این اقدام نداریم و هرگز از اعتراف به وقوع چنین اقداماتی که با سیاست مدرسه در تعارض است، خجلت‌زده نیستیم. زیرا تعهد کرده‌ایم که با هم برای تقویت جامعه خود و پایبندی شدید به همبستگی و برابری عمل کنیم، لذا با شماری از امامان جماعت منطقه برای کمک گرفتن از آنها تماس گرفتیم.»

دیدبان الازهر مخالفت شدید و قاطع خود را با اینگونه جنایت‌ها که موجب تحریک احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان سراسر جهان می‌شود، ابراز و تأکید کرد که چنین جنایاتی زنگ خطری برای اینگونه دانش‌آموزان است که اندیشه‌های افراطی نژادپرستانه و خصمانه علیه دیگران در مغز آنها رسوخ خواهد کرد و مانعی در برابر فرهنگ تکامل و احترام به دیگران خواهند بود.

دیدبان الازهر همچنین خواستار احترام به مقدسات دینی و مبارزه با فرهنگ نفرت شده و تأکید کرد که همواره برای تقویت این مسئله فعالیت می‌کند و در این راستا تعداد زیادی پژوهش و پیام‌های نوشتاری و تصویری صادر کرده است چرا که احترام به عقاید و مقدسات دینی راهی برای تحقق همبستگی میان افراد جامعه و موجب تقویت صلابت آن خواهد بود.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: