۰

پیام علما و مقامات عراقی به مناسبت سالروز شهادت شهید صدر

رئیس جمهور، نخست‌وزیر و رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیام‌هایی به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله صدر، ایثارگری و فداکاری ایشان در حمایت از ملت عراق را ستودند.
کد خبر: ۲۵۶۹۷۳
۱۶:۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس جمهور، نخست‌وزیر و رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیام‌هایی به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله صدر، ایثارگری و فداکاری ایشان در حمایت از ملت عراق را ستودند.

 برهم صالح، رئیس جمهور عراق، در پیامی توئیتری نوشت: «در سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمد محمدصادق الصدر و دو فرزند بزرگوار ایشان، مواضع شرافتمندانه آنها را در مبارزه با استبداد که به خاطر آن به شهادت رسیدند یادآور می‌شویم. این درحالی بود که این نظام استبدادی در اوج قدرت خود در عراق قرار داشت.»


برهم صالح افزود: «شهید صدر زیباترین تصاویر فداکاری و ایثارگری برای آزادی و بیدار کردن عراقی‌ها جهت رهایی از بند ظلم و ستم را به نمایش گذاشت.»

بر اساس اعلام موازین نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز در پیامی در توئیتر به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله صدر، نوشت: «در سالروز شهادت سیدمحمد محمدصادق الصدر، سخنانی از او را به یاد می‌آوریم که به یک شیوه زندگی تبدیل می‌شود. موضع اصولی، انسانی و اخلاقی که شهید صدر در برابر نسل‌ها قرار داده است، با خون پاک او آبیاری شده است. پس هیچ گونه کوتاهی در برابر طاغوت و هیچ گونه تردیدی در پیروی از حق وجود ندارد.»

الکاظمی در پایان این پیام توئیتری اظهار کرد: «به همین دلیل است که باطل به ناچار شکست می‌خورد و شهدا برای همیشه زنده خواهند ماند.»

به گزارش الفرات نیوز، حجت الاسلام سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی توئیتری نوشت: «نقش برجسته شهید سیدمحمد محمدصادق الصدر (قدس سره) در اعتلای کلمه حق و برپایی شجاعانه نماز جمعه در آن شرایط دشوار را یادآور می‌شویم که با خون پاک خود والاترین مصادیق رویارویی حق علیه باطل را به ثبت رساند.»

وی در ادامه پیام خود افزود: «در سالگرد شهادت دردناک ایشان، نیازمند آن هستیم که از صلابت او و صلابت علمای شهید خود الهام بگیریم و برای ایجاد دولتی قدرتمند و خدمتگزار به هموطنان خود تلاش کنیم. رحمت و رضوان خداوند بر روح پاک این شهید و فرزندان شهید او.»

شهید سیدمحمد محمدصادق صدر از مراجع تقلید ساکن در عراق بود که در سوم ذیقعده سال ۱۴۱۹ به همراه دو پسرش به دست رژیم بعث عراق به شهادت رسید.

شهید صدر از روحانیان فعال در فعالیت‌‌های سیاسی ـ اجتماعی عراق بود؛ او بارها از سوی حکومت بعث عراق زندانی شد. برپایی نماز جمعه، تشکیل دادگاه اسلامی، احیای عزاداری و راه‌اندازی پیاده‌روی به سوی کربلا در نیمه‌ شعبان از فعالیت‌های اجتماعی- سیاسی او به شمار می‌رفت.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: