۰

درخواست نخست وزیر کانادا از کلیسای کاتولیک

نخست وزیر کانادا از کلیسای کاتولیک خواست پس از کشف اجساد ۲۱۵ کودک در یک مدرسه سابق، مسئولیت اداره به اصطلاح مدارس شبانه روزی ویژه کودکان بومی را در این کشور به عهده بگیرد.
کد خبر: ۲۵۶۵۶۹
۱۰:۲۸ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، نخست وزیر کانادا از کلیسای کاتولیک خواست پس از کشف اجساد ۲۱۵ کودک در یک مدرسه سابق، مسئولیت اداره به اصطلاح مدارس شبانه روزی ویژه کودکان بومی را در این کشور به عهده بگیرد.

 «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا امروز جمعه در جلسه خبری خود خواستار برعهده گرفتن مسئولیت کشتار کودکان در مدارس شبانه روزی سابق در این کشور از سوی کلیسای کاتولیک شد.

او گفت: من به عنوان یک کاتولیک، از موضعی که کلیسای کاتولیک در حال حاضر و طی چند سال گذشته اتخاذ کرده بسیار ناامید شده ام. ما انتظار داریم این مسئولیت را در این زمینه عهده دار شود.

در بیست و نهم ماه میلادی گذشته ، مقامات کانادایی از کشف یک گور دسته جمعی حاوی اجساد ۲۱۵ کودک ، در داخل یک مدرسه شبانه روزی سابق که برای ادغام مردم بومی این کشور بیش از یک قرن پیش ایجاد شده بود، خبر دادند.

این کودکان دانش آموز مدرسه مسکونی هند کاملوپس در بریتیش کلمبیا بودند که در سال ۱۹۷۸ تعطیل شد.

نخست وزیر کانادا با ابراز تاسف از این کشف ، در توییتر خود نوشت: این خبر قلب من را شکست. این یادآوری دردناک فصل شرم آور و تاریکی از تاریخ کشور ما بود. من به همه کسانی که تحت تأثیر این خبر دردناک قرار دارند فکر می کنم. ما برای شما اینجا هستیم.

روزان کازیمیر، رئیس گروه ملل نخستین در کملوپس، بریتیش کلمبیا گفت: نتیجه اولیه به مثابه یک ضرر غیر قابل تصور است که هرگز از سوی مدیران مدرسه ثبت نشده است.

این گروه هنوز در حال کار با متخصصان موزه ها و اداره پزشکی قانونی برای تعیین علل و زمان مرگ است.

مدارس شبانه روزی در کانادا با هدف ادغام اجباری کودکان بومی در طول قرن نوزدهم و بیستم از سوی مراجع دولتی و مذهبی اجباری بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: