۰

پیشنهاد مرکز بهداشت قم به حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران

رئیس مرکز بهداشت استان قم از دست اندرکاران حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران خواست با اقامه نمازهای جماعت در فضای باز و پخش زنده آن، الگویی برای اقامه نمازهای جماعت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشند.
کد خبر: ۲۵۶۳۹۷
۱۲:۰۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس مرکز بهداشت استان قم از دست اندرکاران حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران خواست با اقامه نمازهای جماعت در فضای باز و پخش زنده آن، الگویی برای اقامه نمازهای جماعت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشند.

سیامک محبی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور بیان داشت: در حال حاضر ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز و سایر شهرها تقریبا به تعداد مساوی در وضعیت نارنجی و زرد هستند و شهری با وضعیت آبی در کشور وجود ندارد.

وی با ابراز خرسندی از نزولی بودن میانگین بستری های روزانه کرونایی در کل کشور اظهار کرد: آخرین آمار نمونه گیری های انجام گرفته در استان قم بیانگر آن است که از ۷ هزار و ۴۸۲ مورد نمونه گیری، تعداد یک هزار و ۲۵۱ بیمار شناسایی شده و خوشبختانه این تعداد نسبت به هفته های قبل کمتر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: بیشتر نمونه گیری های اخیر انجام شده در قم در مراکز بهداشت بوده و البته بیمارستان ها و آزمایشگاه های بخش خصوصی نیز در این زمینه فعالیت داشته اند.

محبی تصریح کرد: یکی از نگرانی های ما در هفته های اخیر این بود که آیا آمار کاهش بیماران کووید۱۹ در استان واقعی است یا ناشی از کاهش نمونه گیری های انجام شده است که خوشبختانه رصد چند هفته اخیر نشان می دهد این آمار واقعی است و ناشی از کاهش آزمایش ها و نمونه گیری های انجام شده نیست.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین درباره آخرین آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین مشاغل استان خاطرنشان کرد: صنایع و اصناف مربوطه، مراکز شماره گذاری خودرو، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، آرامستان ها به جز آرامستان بهشت معصومه (س)، هتل ها و مسافرخانه ها، نانوایی ها، اغذیه فروشی ها و مطب ها از جمله مواردی هستند که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها کمتر از ۷۵ درصد بوده است و از این رو نیاز به دقت و نظارت بیشتر بر آن ها وجود دارد.

وی در عین حال به تداوم وضعیت نارنجی کرونایی در استان قم توجه داد و از دست اندرکاران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران خواست با توجه به امکان برگزاری نماز جماعت در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، نسبت به این امر اقدام کنند و با پخش زنده آن، سبب الگوگیری برای اقامه نمازهای جماعت در فضاهای باز و با رعایت محدودیت های کرونایی باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین با ابراز تأسف از برگزاری برخی مراسم ها در برخی تالارهای پذیرایی استان اذعان کرد: متأسفانه برخی مشاغل و اصناف با تفسیر به رأی و این توجیه که وضعیت کرونایی رو به بهبود است، اقدام به پذیرش مشتری می کنند که این رویه قطعا صحیح نیست و همچنان باید محدودیت های إعلام شده برای وضعیت نارنجی کرونایی رعایت شود.

محبی درباره آخرین آمار استفاده از ماسک در بین مردم نیز گفت: استفاده عموم مردم استان از ماسک، ۷۱ درصد و این آمار در وسائل نقلیه عمومی ۶۸ درصد گزارش شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان سپس به بازدیدهای نظارتی از امتحانات حضوری در قم اشاره و بیان کرد: بیش از ۳۰۰ بازدید از حوزه های امتحانی در پایه های ششم، نهم و دوازدهم انجام شده که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حوزه های امتحانی پایه های ششم، نهم و دوازدهم به ترتیب ۹۶، ۸۹ و ۸۹ درصد بوده است.

وی همچنین به نامه اخیر وزارت کشور به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان های مختلف کشور توجه داد و اظهار کرد: در این نامه استان قم در بین استان هایی قرار دارد که با رعایت ۶۴ تا ۷۲ درصدی شیوه نامه های بهداشتی، در رده دوم استان های کشور در این موضوع است.

محبی اضافه کرد: بر اساس این نامه، تنها استان های اردبیل، زنجان، قزوین، یزد و سمنان به عنوان های استان های برتر از قم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی معرفی شده اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: