۰

عملیات حشدشعبی علیه داعش در شرق عراق آغاز شد

فرمانده سازمان الحشد الشعبی از آغاز عملیات نظامی علیه داعش در شرق عراق خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۳۸۴
۰۹:۲۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «احمد التمیمی» فرمانده سازمان «الحشد الشعبی» روز یکشنبه از آغاز عملیات نظامی این سازمان علیه گروه تروریستی «داعش» در دو محور در حومه «السعدیه» در استان «دیاله» در شرق عراق خبر داد.

وی افزود: یگان هایی از سازمان الحشد الشعبی از دو محور اصلی حومه السعدیه (70 کیلومتری شرق بعقوبه) و اطراف سد «حمرین» عملیات تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش را امروز آغاز کردند.

وی اظهار کرد: این عملیات در چارچوب راهبرد تامین امنیت ناحیه السعدیه و منع هرگونه تحرک عناصر داعش به ویژه در مناطق کشاورزی این منطقه انجام می شود.

نیروهای سازمان الحشد الشعبی در 13 بخش مرزهای استان دیاله عراق، مستقر هستند و نقش مهمی در تامین امنیت این مناطق دارند.

شایان ذکر است یک منبع امنیتی روز شنبه از هجوم عناصر داعش به نیروهای الحشد الشعبی در منطقه «حوض حمرین» در استان دیاله و مجروح شدن دو تن از این نیروها خبر داد.

این منبع آگاه که نام وی اعلام نشده، به برخی رسانه‌های عراقی گفت که «عناصر داعش حمله‌ای به تیپ ۲۴ الحشد الشعبی در نزدیکی حوض حمرین در شمال شرقی دیاله کردند؛ اقدامی که به مجروح شدن دو تن از این نیروها با گلوله تک تیراندازان داعشی منجر شد».

در حادثه‌ای جداگانه، عناصر داعشی به تیپ ۵۹ ارتش عراق در شمال بغداد (محله الطارمیة) حمله کردند، هر چند در نهایت با هوشمندی نیروهای ارتش عراق، این حمله با پاتک موفقی روبرو شد و یکی از اعضای داعش به هلاکت رسید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: