۰

همکاری دوجانبه عراق و پاکستان در زمینه گردشگری دینی

عراق و پاکستان برای همکاری در زمینه گردشگری دینی و مبارزه با تروریسم توافقنامه امضا کردند.
کد خبر: ۲۵۶۳۸۲
۰۹:۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق به همراه همتای پاکستانی اش شاه محمود قریشی توافقنامه تقویت همکاری مشترک در زمینه های مختلف از جمله گردشگری دینی و مبارزه با تروریسم را امضا کردند.

قریشی در همایش مطبوعاتی مشترک با فؤاد حسین، گفت: عراق میزبان 200 هزار زایر پاکستانی خواهد بود، به همین دلیل تدابیر دستیابی به گذرنامه ورود به عراق برای گردشگری دینی را به دست خواهد آورد.

در همین حال، فؤاد حسین گفت: در مذاکره با همتای پاکستانی اش به پرونده مبارزه با تروریسم در عراق و کشورهای منطقه ای و پرونده آموزش به برخی از سرکرده های تروریستی در پاکستان پرداخته شده است.

حسین افزود: ما همچنین پرونده صادرات نفت عراق به پاکستان را بررسی کردیم. امیدواریم که روابط مستحکمی با اسلام آباد در زمینه های مختلف برقرار کنیم.

وزیر امورخارجه پاکستان در یک سفر رسمی به بغداد مسافرت کرده است. قرار است وی با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دیدار کند.

میلیون ها زایر حسینی هرساله از کشورهای مختلف جهان از جمله پاکستان برای زیارت عتبات مقدس در استان های کربلا و نجف و سامرا به عراق مسافرت می کنند.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: