۰

کنترل پایگاه نظامی کلیدی آمریکا به دست نیروهای افغان

فرماندهی ارشد ناتو در افغانستان اعلام کرد که کنترل یک پایگاه نظامی کلیدی در کابل به دست نیروهای افغان سپرده شده است.
کد خبر: ۲۵۶۳۱۹
۱۵:۱۱ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، فرماندهی ارشد ناتو در افغانستان اعلام کرد که کنترل یک پایگاه نظامی کلیدی در کابل به دست نیروهای افغان سپرده شده است.

 این خبر از سوی ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در حالی اعلام شده که آمریکا به خروج نیروهایش از این کشور در بحبوحه افزایش خشونت‌ها در افغانستان ادامه می‌دهد.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: کنترل پایگاه نظامی کلیدی کابل در مراسمی به نیروهای افغان منتقل شد. ژنرال میلر تاکید کرد که تعهدات جامعه بین‌الملل برای کمک‌های مالی و امنیتی به نیروهای افغانستان ادامه می‌یابد.

پنتاگون از زمان تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای خروج کامل نیروهای این کشور از افغانستان ۱۶۰ هواپیمای سی-۱۷ پر از تجهیزات را از افغانستان خارج کرده است. همچنین در چند روز گذشته آمریکا به صورت رسمی پنج تاسیسات را به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده که شامل ۲۵ درصد از روند خروج کامل از این کشور می‌شود.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در جریان سخنرانی در دانشگاه کابل گفت که توافق امنیتی با آمریکا و ناتو به قوت خود باقی است و شکل همکاری و حمایت آن وارد مرحله جدیدی از روابط پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان می‌شود.

وی به پاکستان تاکید کرد تا اقدامات بنیادی برای از بین بردن بی اعتمادی انجام دهد و از فرصت صلح برای دوستی با مردم افغانستان استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: