۰

احکام زندان و جریمه برای مقامات و شاهزاده عربستانی

یک شاهزاده سعودی و تعدادی از افسران نظامی و کارکنان دولت در عربستان، به اتهام پرونده‌های فساد و کلاهبرداری، به زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۲۵۶۲۷۹
۱۹:۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»،  سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان روز پنجشنبه احکام قضایی بدوی و نهایی علیه تعدادی از افسران، کارکنان دولت و یکی از شاهزادگان خانواده سلطنتی حاکم در ارتباط با پرونده‌های فساد صادر کرد. سازمان نظارت و مبارزه با فساد سعودی پرونده‌های فساد این افراد را از چند وقت پیش مورد تحقیق قرار داده بود و عاملان ارتکاب فساد را به دادگاه کیفری ریاض ارجاع داد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) روز پنجشنبه اعلام کرد سازمان نظارت و مبارزه با فساد سعودی ۱۶ حکم قضایی صادر کرد که شامل احکام متفاوت علیه عاملان ارتکاب بارزترین پرونده‌های کیفری است که اولین آنها، صدور حکم بدوی در محکومیت یک مقام ارشد سلطنتی (کارمند وزارت امور شهرداری، روستایی و مسکن) است که به تحمل دو سال زندان و پرداخت جریمه به میزان ۱۰۰ هزار ریال (۲۶ هزار دلار) محکوم شد.
همچنین حکم بدوی محکومیت فرمانده یکی از بخش‌های امنیتی در وزارت کشور با درجه سرلشکری به اتهام کلاهبرداری، سوء استفاده اداری و بهره برداری از نفوذ شغلی صادر و وی به تحمل هشت سال زندان و پرداخت جریمه ۱۶۰ هزاری ریالی (۱۶ هزار دلار) محکوم شد.

بر اساس این احکام، دو افسر امنیتی دیگر وزارت کشور سعودی (با درجات سرتیپی و سرلشکری) هم به اتهام سوء استفاده از موقعیت اداری و انجام فعالیت‌های تجاری به دو سال زندان و پرداخت جریمه ۱۰ هزار ریالی محکوم شدند.

یک سرگرد وزارت کشور سعودی نیز به مشارکت در کلاهبرداری و سوء استفاده از موقعیت اداری متهم و به تحمل دو سال و شش ماه زندان و پرداخت جریمه ۱۰۰ هزار ریال محکوم شد.

همچنین حکم بدوی یکی دیگر از فرماندهان بخش‌های امنیتی وزارت کشور به اتهام کلاهبرداری، حیف و میل اموال عمومی و سوءاستفاده اداری صادر و وی به ۱۰ سال زندان و پرداخت جریمه ۲۰۰ هزار ریالی محکوم شد.
یکی از کارکنان یکی از دانشگاه‌های سعودی هم به اتهام اختلاس اموال دولتی و کلاهبردای، به ۱۲ سال زندان و پرداخت غرامت ۲۰۰ هزار ریالی محکوم شد.

بر اساس دستورات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، مقامات قضایی این کشور کارزار مبارزه با فساد و مفسدان را در این کشور شدت بخشیده اند.

انتهای پیام

منبع: IRIB NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: