۰

حمله مرگبار طالبان در شمال افغانستان

منابع محلی در استان بغلان در شمال افغانستان می‌گویند که در نتیجه حمله جنگجویان طالبان بر مرکز فرماندهی پلیس شهرستان گذرگاه نور این استان ۱۵ نیروی نظامی کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۲۵۶۰۰۳
۱۱:۰۳ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع محلی در استان بغلان در شمال افغانستان می‌گویند که در نتیجه حمله جنگجویان طالبان بر مرکز فرماندهی پلیس شهرستان گذرگاه نور این استان ۱۵ نیروی نظامی کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

عبدالله ناجی نظری؛ عضو شورای استانی بغلان، امروز (شنبه، ۱ خرداد) به رسانه‌ها گفته است که جنگجویان طالبان شب گذشته بر مرکز فرماندهی پلیس شهرستان گذرگاه نور این این استان حمله کردند که در نتیجه آن ۲۳ نیروی امنیتی کشته و زخمی شده‌اند.

این عضو شورای استانداری بغلان افزود که جنگجویان طالبان در درگیری‌ با نیروهای امنیتی در شهرستان های دیگر بغلان «شکست» خورده‌اند.

از سوی دیگر، منابعی در بغلان گفته‌اند که قاری امرالله؛ فرماندار خودخوانده طالبان در شهرستان گذرگاه نور همراه با ۵ جنگجوی این گروه در جریان درگیری در این شهرستان کشته شده‌اند.

این منبع افزوده‌است که در این درگیری چند تن از جنگجویان طالبان زخمی شده‌اند که در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارند.

در همین حال، مرکز فرماندهی۲۱۷ پامیر ارتش افغانستان گفته‌است که در جریان عملیات نیروهای ارتش در شهرستان نهرین بغلان ۱۲ جنگجوی طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

این فرماندهی ارتش امروز (شنبه، ۱ جوزا) در اعلامیه‌ای گفته‌است که روز گذشته در جریان عملیات نیروهای دولتی با حمایت نیروهای هوایی در شهرستان نهرین بغلان، چندین قریه از وجود طالبان پاک‌سازی شده‌است.

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته‌است.

این در حالی است که در حال حاضر در شهرستان های بغلان مرکزی، نهرین و گذرگاه استان بغلان جنگ شدیدی میان نیروهای دولتی و جنگجویان طالبان جریان دارد.

پیش از این شهرستان های برکه، شهر کهنه بغلان مرکزی، و چندین پاسگاه نیروهای افغان در بغلان به دست طالبان افتاده‌است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: