۰

اعلام جزئیات پذیرش و آزمون ورودی مدارس علمیه خوزستان

حجت‌الاسلام موسوی زاده، گفت: از هجدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰، فرایند پذیرش، مصاحبه، مشاوره، میثاق و تحقیقات اولیه آغاز شده و هم اکنون نیز در حال انجام است.
کد خبر: ۲۵۵۸۷۶
۱۵:۴۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام موسوی زاده، گفت: از هجدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰، فرایند پذیرش، مصاحبه، مشاوره، میثاق و تحقیقات اولیه آغاز شده و هم اکنون نیز در حال انجام است.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین مدیریت و معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در رابطه با آزمون ورودی حوزه‌های علمیه، اظهارداشت: ورودی مدارس علمیه همچون دانشگاه‌ها از طریق آزمون سراسری صورت می‌گیرد.

وی در خصوص نحوه ثبت‌نام و پذیرش مدارس علمیه، گفت: ثبت‌نام داوطلبین از ۲۰ اسفند ۹۹ آغاز و تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه جاری ادامه خواهد داشت، البته با توجه به استقبالی که در روزهای پایانی ثبت‌نام انجام شده، ممکن است زمان ثبت‌نام تمدید شود.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، اضافه کرد: ثبت‌نام در سایت پذیرش معاونت آموزش حوزه علمیه کشور به نشانی paziresh.ismc.ir انجام می‌شود که افراد می‌توانند با مراجعه به لینک مذکور، فرایند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: از هجدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰، فرایند پذیرش، مصاحبه، مشاوره، میثاق و تحقیقات اولیه آغاز شده و هم اکنون نیز در حال انجام است.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، انجام مصاحبه شخصیت شناسی و روانشناسی برای داوطلبین ورود به مدارس علمیه را یکی از اقدامات جدید در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: در این راستا با انجام مصاحبه‌های تخصصی، طلاب را از حیث جهات مختلف روحی و انگیزشی بررسی می‌کنند تا مشخص شود که آیا انگیزه و استعداد کافی برای ورود به حوزه‌های علمیه را دارند یا خیر...

وی در خصوص شرایط سنی داوطلبان ورود به مدارس علمیه، اظهارداشت: ثبت‌نام‌های جدید سه گروه سیکل یا پایه هشتم تحصیلی، سوم راهنمایی قدیم، پایه نهم جدید یا اول و دوم دبیرستان در رده سنی ۱۸ سال در گروه نخست تعریف شده‌اند؛ گروه دوم از پایه یازدهم با شرایط سنی ۱۸ سال، سوم دبیرستان، دیپلم، پایه دوازدهم و پیش‌دانشگاهی همچنین دانشجوی دارای ۳۰ واحد به شرط سنی ۲۰ سال در گروه دوم دیپلم تعریف می‌شوند؛ گروه سوم مقطع عالی دانشجوی بالا ۳۰ واحد به شرط سنی ۲۱ سال در مقطع کاردانی ۲۲، کارشناسی ۲۴، کارشناسی ارشد ۲۸ و دکترا ۳۰ سال در صورت تشرف به خدمت سربازی در به این حداکثر سن اضافه خواهد شد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خوزستان در رابطه با برگزاری دوره میثاق گفت: این دوره از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه صورت خواهد گرفت و مباحث قرآنی، عقیدتی، فقهی را شامل می‌شود؛ همچنین تحقیقات میدانی نیز توسط دفتر امور صیانتی که به نوعی پالایش افراد است، انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، زمان برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه را هجدهم تیرماه ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: اینکه آزمون به‌صورت حضوری یا مجازی برگزار شود، مشروط به وضعیت کرونایی آن زمان است که این مهم در آینده از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی، در پایان با اشاره به زمان اعلام نتایج، اظهارداشت: ۹ مرداد ۱۴۰۰، نتایج به‌صورت سراسری از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه کشور اعلام خواهد شد و پس از آن، دوره میثاق طلبگی در ۱۳ مرداد از سوی مدارس علمیه آغاز می‌شود که در طی این دوره، دروس سبکی همچون احکام، عقاید، صرف و نحو برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: