۰

شرایط شکننده کرونا در شهرهای نارنجی

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه اگر رعایت پروتکل‌ها اتفاق نیفتد، موج پنجم کرونا در کشور آغاز خواهد شد، گفت: هرچند که اکنون عمده شهرهای کشور در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند، اما این وضعیت شکننده است و اگر عدم رعایتی اتفاق افتد، مجددا شاهد قرمز شدن این شهرها خواهیم بود.
کد خبر: ۲۵۵۸۰۳
۰۹:۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه اگر رعایت پروتکل‌ها اتفاق نیفتد، موج پنجم کرونا در کشور آغاز خواهد شد، گفت: هرچند که اکنون عمده شهرهای کشور در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند، اما این وضعیت شکننده است و اگر عدم رعایتی اتفاق افتد، مجددا شاهد قرمز شدن این شهرها خواهیم بود.

دکتر مسعود مردانی با اشاره به وضعیت مراجعات کرونایی در کشور، گفت: مراجعات بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها کماکان زیاد است، اما با توجه به میزان آن ها در اوج و پیک اپیدمی، اکنون مقداری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر شاهدیم که اکثریت شهرها از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شده‌اند و با این شرایط همه دوباره فکر می‌کنند، کرونا تمام شده است و مجددا همه به خیابان‌ها آمده و تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌ها از سر گرفته می‌شود. در حالی که باید هشدار داد که این اقدام درست نیست. در غیر این صورت اگر رعایت پروتکل‌ها اتفاق نیفتد، موج پنجم کرونا در کشور آغاز خواهد شد.

مردانی در زمینه وضعیت فوتی‌ها و زمان کاهشی شدن موارد مرگ و میر در کشور، گفت: احتمالا تا یک ماه آینده همین وضعیت را داشته و شاهد مرگ و میرهای سه رقمی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: اگر مردم ساده‌انگاری کنند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیرند و سفرها و ... از سر گرفته شود، مسلما موج پنجم هم اتفاق خواهد افتاد.

مردانی درباره نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری و احتمال تجمع و برگزاری میتینگها، گفت: توصیه ما همواره این بوده است که در شرایط شیوع کرونا تجمع خطرناک است. از نظر ما هیچ گونه تجمعی در این مرحله به خصوص در مناطقی که سربسته باشد، توصیه نمی‌شود. در نتیجه از مسئولانی که در زمینه انتخابات ریاست جمهوری فعالیت می‌کنند، می‌خواهیم که برای سلامت مردم مروج سلامت بوده و پروتکل‌های بهداشتی را در انتخابات در نظر گرفته و حتی از فضای مجازی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: هرچند که اکنون عمده شهرهای کشور در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند، اما این وضعیت شکننده است و اگر عدم رعایتی اتفاق بیفتد، مجددا شاهد قرمز شدن این شهرها خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: