۰

حمله داعش به شمال عراق

حمله داعش به شمال عراق هفت کشته برجای گذاشتتهران- ایرنا- حمله باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش به مرکز ایست و بازرسی نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق هفت کشته برجای گذاشته است.
کد خبر: ۲۵۵۲۸۸
۰۸:۵۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، حمله باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش به مرکز ایست و بازرسی نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق هفت کشته برجای گذاشته است.

 در این حمله که به مراکز پیشمرگه در ارتفاعات نزدیکی شهرستان "دبس" در کرکوک به ویژه در نزدیکی دهستان "التون کوبری -بردی" صورت گرفت، دو تن نیز زخمی شدند.

این حمله همچنین موجب شد مراکز متعلق به پیشمرگه‌های کرد در آتش بسوزد و درگیری میان نیروهای کرد و باقی‌مانده داعش تا لحظه تنظیم این خبر همچنان ادامه دارد.

همزمان با حمله داعش به مراکز ایست و بازرسی پیشمرگه‌های کرد، دو حمله مسلحانه دیگر از سوی این گروهک به مراکز پلیس فدرال عراق در کرکوک رخ داد.

یک مقام امنیتی عراق که خواست نامش فاش نشود به پایگاه خبری "شفق نیوز" گفت: ابتدا به مراکز متعلق به دسته سوم پلیس فدرال در ناحیه "الریاض" در جنوب غرب کرکوک حمله شد و پس از آن در حمله دوم تیپ ۱۱ پلیس فدرال در شهرستان "الحویجه" در این استان هدف حمله قرار گرفت.

شفق نیوز بدون اشاره به جزییات بیشتر تنها اعلام کرد که این حمله نیز به مانند حمله به پیشمرگه‌های کرد، چندین کشته برجای گذاشته است.

در همین ارتباط، هسته اطلاع‌رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق نیز جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار سرباز عراقی بر اثر انفجار یک بسته انفجاری در شهرستان "الطارمیه" در شمال بغداد جان باخته‌اند.

براساس این بیانیه، در جریان عملیات بازرسی نظامیان عراقی، عناصر تروریستی در این منطقه با منفجر کردن یک بسته، خوردوی حامل نظامیان عراقی را هدف قرار دادند که براساس گزارش اولیه چهار نظامی کشته شدند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: