۰

نخستین مسلمان محجبه در تیم راگبی انگلیس

زینب، که می‌خواهد نخستین زن مسلمان، سیاه‌پوست و محجبه در تیم راگبی انگلیس باشد، امیدوار است بتواند دیگران را نیز به این ورزش علاقه‌مند سازد.
کد خبر: ۲۵۵۰۶۴
۱۱:۰۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، زینب عالما، یک زن مسلمان سیاه پوست در محجبه در بریتانیا است و قصد دارد با تلاش خود به عنوان نخستین بازیکن سیاه پوست و زن مسلمان راگبی در تاریخ این کشور شناخته شود.

عالما یک پرستار نوزاد و مادر سه فرزند است. به گفته خودش از زمانی که یک دختر جوان بوده به راگبی علاقه‌مند بوده و از بزرگسالی نیز بازی را در تیم بارنز آر.اف‌.‌سی در جنوب غربی لندن آغاز کرده است.

وی طی یک مصاحبه اخیر با «خانه راگبی» اعلام کرد که هدفش تبدیل شدن به نخستین زن مسلمان بازیکن راگبی در تیم انگلیس است.

عالما گفت: ۱۴ ساله بودم که برای اولین بار توپ راگبی را دستم گرفتم و عاشق آن شدم... من می خواهم اولین زن مسلمان سیاه پوست باشم که برای انگلیس بازی می‌کند. من در واقع فقط در حین قرنطینه چنین تصمیمی گرفتم.

وی در دانشگاه به طور جدی این ورزش را شروع کرده و به خاطر محجبه و مسلمان بودن با یک «شوک فرهنگی» مواجه شده و همین مسئله او را تا مدتی عقب نگه داشته است.

زینب در این باره گفت: من تنها فرد سیاه پوست در تیمم و تنها مسلمان تیمم بودم و تنها کسی بودم که مشروب نمی‌خورد. اتفاقات زیادی در حال انجام بود ، و من واقعاً احساس می‌کردم که در جای خودم نیستم.

با این حال قوانین راگبی بود که به او کمک کرد تا ارتباط بیشتری با این ورزش داشته باشد.

وی با وجود اینکه اکنون ماه رمضان است اما هنوز به تمریناتش ادامه می‌دهد و می‌گوید که هر چند هم‌تیمی‌ها به چشم یک غریبه به او نگاه می‌کنند اما به دلیل اینکه قوانین راگبی مشکلی با حجاب ندارند او به راحتی در این رابطه خودش را وقف داده است.

زینب امیدوار است که سرنوشت او سبب شود دیگر دختران سیاه‌پوست، مسلمان و محجبه نیز این راه را ادامه دهند.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: