۰

برپایی ۳۷۹ تظاهرات در بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی

جمعیت الوفاق اعلام کرد: حدود 100 زندانی سیاسی در زندانهای بحرین به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این آمار رو به افزایش است و شرایط دیگر زندانیان نیز در هاله ای از ابهام می باشد.
کد خبر: ۲۵۴۷۰۸
۰۸:۳۶ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

ه گزارش «شیعه نیوز»، جمعیت اسلامی الوفاق بحرین اعلام کرد: این کشور طی روزهای گذشته شاهد برپایی حداقل 379 تظاهرات مسالمت آمیز مردمی برای آزادی زندانیان سیاسی بوده است.

در بیانیه این جمعیت آمده است همه مناطق بحرین شاهد این تظاهرات ها و فعالیت های اعتراض آمیز بوده اند.

الوفاق افزود: طبق آخرین اطلاعاتی که به سختی بدست آمده اند حدود 100 زندانی سیاسی در زندانهای بحرین به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این آمار رو به افزایش است و شرایط دیگر زندانیان نیز در هاله ای از ابهام می باشد.

جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین همچنین اشاره کرد هفته گذشته یکی دیگر از زندانیان سیاسی بحرین به نام «عباس مال الله» در زندان به خیل شهدا پیوست که علت شهادت وی اوضاع غیر انسانی زندان بوده است.

شرایط غیر بهداشتی و غیر انسانی زندان های بحرین و ادامه بدرفتاری ها و شکنجه مخالفان حکومت در زندان ها در سایه شیوع ویروس کرونا در بین زندانیان، اسباب نگرانی بیش از پیش خانواده ها را فراهم آورده است و بحرینی ها بطور مرتب هر روز در مناطق مختلف در تظاهرات هایی به خیابانها می آیند. طی دو هفته گذشته علاوه بر تظاهرات های روزانه، بحرین شاهد دو تظاهرات یکپارچه در روزهای جمعه تحت عنوان "جمعه خشم زندانیان" بوده است. طبق برنامه اعلام شده در اولین جمعه ماه مبارک رمضان نیز تظاهرات های "سومین جمعه خشم زندانیان" برگذار خواهند شد.

گفتنی است آل خلیفه طی هفته پیش در کنار آزادسازی تعداد محدودی از زندانیان اقدام به بازداشت و صدور حکم های بلند مدت علیه دیگر شهروندان بحرینی (که برخی از آنان طبق موازین بین المللی کودک محسوب می شوند) نموده است که این روند به وضوح گویای این نکته است که این رژیم هیچ گونه حسن نیتی برای آزادی زندانیان نداشته و این اقدامات امکان وقوع هرگونه گفتگو و مذاکره بین معترضان و رژیم را کمرنگ می سازد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: