۰

فرش هایی که زینت بخش حرم حضرت عباس(ع) هستند

فرش های حرم حضرت عباس(ع) تار و پودی سررشته از پای زائرانی دارد که سراسر از عشق و محبت است.فرش های قدیمی اکنون در موزه و در آستانه ماه مبارک فرش های جدید در صحن پهن شده است.
کد خبر: ۲۵۴۶۹۰
۱۲:۰۵ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، در آستانه ماه مبارک رمضان، اماکن حرم حضرت عباس (ع) ضدعفونی و برای پذیرایی از زائران با فرش‌های جدید مفروش شد. همچنین فرش‌های قدیمی حرم حضرت عباس (ع) در انبارداری حرم قرار داده شده است.

فرش هایی که زینت بخش حرم حضرت عباس(ع) هستند

گفتنی است فرش‌های نادر و هدیه به حرم حضرت عباس (ع) در موزه الکفیل وابسته به آستان قدس عباسی نگهداری می‌شود.

فرش هایی که زینت بخش حرم حضرت عباس(ع) هستند

فرش و منسوجات دستی موجود در این موزه نادر بوده و در سایر موزه‌ها یافت نمی‌شوند، همچنین فرش‌های اهدایی به حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (ع) در این قسمت نگهداری شده و تیمی از کارشناسان بر فعالیت‌هایی از جمله مرمت، ثبت هویت فرش‌ها و محافظت از آنها به روش‌های دقیق و حرفه‌ای نظارت دارند.

فرش هایی که زینت بخش حرم حضرت عباس(ع) هستند

مهمترین مراحلی که فرش‌ها پس از تحویل آنها از بخش هدایا و نذورات پشت سر می‌گذارند به شرح ذیل است:

۱. تصویربرداری از فرش؛ بررسی کامل آن همراه با تعمیرات اولیه مورد نیاز که پس از آن به کارشناسان متخصص در زمینه ترمیم و نگهداری فرش‌ها تحویل داده خواهد شد.

۲. بارکد گذاری؛ ایجاد پایگاه داده‌ها برای اشیا که هویت آنها ثبت شود و در آن تصویر ثبت شده نوع آسیب دیدگی احتمالی، جنس نخ‌های مورد استفاده در بافت آن، کیفیت طرح و نقش موجود در آن، ابعاد فرش محل ساخت و میزان عمر فرش مشخص می‌شود.

۳. اقدامات ترمیم فرش به روش‌ها و تکنیک‌های جدید و تحت نظارت متخصصین انجام می‌شود؛ این اقدامات بر حسب کیفیت هر تخته فرش، عمر و میزان آسیب دیدگی آن انجام می‌گیرد سپس در انبار فرش مجهز به دما و رطوبت کافی نگهداری می‌شود تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: