۰

آمادگی مقام امام مهدی(عج) در کربلا برای استقبال از زائران

مدیریت مقام امام مهدی(عج) در کربلا از آمادگی امنیتی و خدماتی برای استقبال از زایران در میلاد امام مهدی(عج) در نیمه ماه شعبان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۴۱۸
۰۹:۳۴ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیریت مقام امام مهدی(عج) در کربلا از آمادگی امنیتی و خدماتی برای استقبال از زایران در میلاد امام مهدی(عج) در نیمه ماه شعبان خبر داد.

 «عدنان نعمه» رئیس بخش مقام امام مهدی(عج) در کربلا گفت: ما هرساله در شب نیمه شعبان از هزاران زایران در این مقام شریف که به مناسبت میلاد امام مهدی(عج) می آیند، استقبال می کنیم. به همین دلیل ما پیش از رسیدن 15 شعبان به نصب پلاکاردها و پارچه نوشته ها و چراغانی و گل آرایی ضریح این مقام اقدام کردیم.

نعمه افزود: به دلیل اینکه شاهد ثبت مبتلایان جدید به ویروس کرونا در عراق هستیم، ما با هماهنگی با مدیریت بهداشت کربلای معلی را برای ضدعفونی کردن این شهر را ادامه می دهیم و بر پوشیدن ماسک به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید می کنیم.

وی ادامه داد: از نظر آمادگی امنیتی، ما همایش ها و نشست هایی را با فرماندهی این عملیات و رئیس پلیس و مسئولان آستان های مقدس حسینی و عباسی و حفاظت بین الحرمین برگزار کردیم تا از نظر برقراری امنیتی موفق شویم. ما از نظر سازمان دهی و خدماتی نیز همه نیروها و داوطلبان را بسیج کردیم تا به ارایه خدمات بهتر و تسهیل در تردد زایران کمک کنند.

گفتنی است، مقام امام مهدی در کنار رودخانه حسینیه و در ضلع شمالی حرم امام حسین(ع) قرار دارد. نمای این مقام از سنگ مرمر است و سه ورودی و یک گنبد کاشی کارشده به ارتفاع 17 متر از سطح زمین دارد. بخش هایی از بنا نیز با کاشی تزیین شده است. در محراب این مقام پنجره برنزی به طول 2.5 متر و عرض 1.5 متر نصب شده است.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: