۰

همکاری آمریکا و نیجر برای مبارزه با تروریسم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن حملات تروریستی اخیر در نیجر را محکوم می‌کند و قرار است با مقامات این کشور برای مبارزه با تروریسم در آنجا همکاری کند.
کد خبر: ۲۵۴۳۹۱
۱۵:۳۷ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن حملات تروریستی اخیر در نیجر را محکوم می‌کند و قرار است با مقامات این کشور برای مبارزه با تروریسم در آنجا همکاری کند.

 ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آمریکا قویا حملات تروریستی هولناک اخیر در نیجر را محکوم می کند؛ حملاتی که در تاریخ ۲۱ مارس سال جاری میلادی در منطقه "تاهوا" جان ۱۳۷ تن را گرفت.

وی افزود: ما عمیقا از افزایش خشونت‌ها علیه غیرنظامیان نگران هستیم و می خواهیم مسئولین این خشونت‌ها طبق قانون مجازات شوند.

ند پرایس تصریح کرد: آمریکا همچنان به همکاری با دولت و نیروهای امنیتی نیجر برای مقابله با افراطگرایی خشونت‌آمیز و تضمین امنیت و رفاه تمامی مردم این کشور متعهد است.

آژانس آوارگان سازمان ملل گزارش داد، شبه‌نظامیان مسلح سوار بر موتورسیکلت روز یکشنبه به چند روستا در منطقه "تاهوا" نیجر حمله کرده و دست‌کم ۱۳۷ تن را کشتند.

نیجر در منطقه ساحل واقع شده که به خاطر فعالیت گروه‌های تروریستی و مهاجرت‌های غیرقانونی بدنام شده است. نیجر مدت‌هاست که به خاطر فعالیت گروه‌های شبه‌نظامی و افراطگرا گرفتار یک بحران امنیتی جدی شده است.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: