۰

ادامه اعتراضات علیه لایحه ضد اسلامی در فرانسه

اعتراضات علیه اسلام هراسی و لایحه جنجالی که به دلیل هدف قرار دادن مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفته است، در سراسر فرانسه ادامه دارد.
کد خبر: ۲۵۴۳۲۰
۱۰:۴۵ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اعتراضات علیه اسلام هراسی و لایحه جنجالی که به دلیل هدف قرار دادن مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفته است ، در سراسر فرانسه ادامه دارد.

تظاهرکنندگان در پاریس ، مارسی ، لیل ، استراسبورگ ، بوردو و لیون در چند روز گذشته به خیابان ها ریختند و علیه هدف قرار دادن مسلمانان دست به اعتراض زدند.

جمعیت تحت رهبری جبهه جمعی علیه اسلام هراسی و حمایت از حقوق برابر برای همه از میدان شاتلت تا میدان جمهوری با سر دادن شعارهایی علیه اسلام هراسی در پاریس راهپیمایی کردند.

«عمر اسلاوتی »، سازمان دهنده این تظاهرات به آژانس آناتولی گفت: دولت فرانسه مسلمانان و حتی اسلام را هدف قرار داده و در اعمال اسلامی دخالت می کند.

وی افزود: ما به خیابان ها آمده ایم تا ما رویکرد استعماری و نئو استعماری دولت را محکوم می کنیم.

اسلاوتی گفت که اعتراض ها علیه لایحه جدایی طلبی که به طور مستقیم مسلمانان را هدف قرار داده است ادامه خواهد یافت.

وی در مورد اهداف دولت فرانسه با این لایحه بحث برانگیز گفت: دو استراتژی وجود دارد. اولین مورد این است که بحران های اقتصادی ، اجتماعی ، بهداشتی و زیست محیطی وجود دارد ، اما امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نمی تواند برای آنها راه حلی پیدا کند و برعکس نابرابری های اجتماعی را عمیق تر می کند.

وی با اشاره به اینکه مکرون خشم را به سمت یک گروه از جامعه سوق می دهد ، گفت که دومین استراتژی رئیس جمهور ثروتمندتر کردن ثروتمندان است.

در 16 فوریه سال جاری ، مجلس شورای ملی فرانسه لایحه ضد مسلمانان را تصویب کرد که در تاریخ 30 مارس در سنا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و انتظار می رود پس از رای گیری به مجلس شورای ملی بازگردد.

این لایحه سال گذشته توسط مکرون برای مبارزه با به اصطلاح جدایی طلبی اسلام گرایانه معرفی شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: