۰

حفر خندق در مرز عراق با عربستان

در حالی که حشد شعبی عراق تمام تلاش خود را برای تامین امنیت مراسم نوروز در دیالی به کار بسته است، توپخانه ارتش ترکیه مناطق گردشگری شمال عراق را همزمان با عید نوروز گلوله باران کرد.
کد خبر: ۲۵۴۲۶۵
۲۱:۵۲ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «طالب الموسوی» فرمانده عملیات حشد شعبی در دیالی از موفقیت طرح امنیتی ویژه مراسم نوروز در دیالی خبر داد و گفت: نیروهای تیپ اول، چهارم، 20،23،24، 28 و 110، مناطق خانقین و اطراف آن و نیز مناطق گردشگری را امن نگه داشتند.

وی افزود: نیروهای حشد شعبی از هفت روز قبل در حال آماده باش برای تامین امنیت خانقین و حومه آن به سر می‌برند. نیروها عملکرد خوبی داشتند.

همزمان «مهدی صالح عبد الواحد البو بصیری» از فرماندهان حشد شعبی هم از استقرار نیروهای حشد شعبی در مناطق خانقین و نفت‌خانه برای تامین مراسم نوروز کردها در این مناطق خبر داد و اعلام کرد: حشد شعبی تکیه گاه امنیتی همه قومیت‌ها و ادیان در عراق باقی خواهد ماند.

طرح امنیتی مرزی عراق با سوریه

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از طرح امنیتی برای رصد تحرکات تروریست‌ها در نوار مرزی عراق با سوریه خبر داد.

وی از برخورد کوبنده با افرادی که دکل‌های برق را هدف قرار دهند سخن گفت و به ماموریت نیروهای عراقی در این زمینه اشاره کرد.

یحیی رسول از نظارت بر مرزها با ابزارهای پیشرفته به ویژه دوربین‌ها خبر داد و افزود: خطر داعش همچنان برقرار است اما عملیات پیشگیرانه و اطلاعاتی جریان دارد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بیان کرد: اقدام دقیق و اطلاعاتی نقش بسزایی در دستگیری، هلاکت و نابودی مخفیگاه‌های داعش که به دنبال پنهان شدن در صحرا یا مناطق کوهستانی یا دشت‌ها هستند، ایفا کرده است. ما ضربات دردناکی به داعش وارد کرده و عملیات علیه تکفیری‌ها را ادامه خواهیم داد.

حفر خندق در گذرگاه عرعر با عربستان

«صبری حسین الدلیمی» مدیر ناحیه النخیب عراق گفت: نیروهای امنیتی اقدام به حفر خندق امنیتی میان ناحیه «النخیب» با گذرگاه مرزی عرعر عربستان به طول 120 کیلومتر کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون نود درصد از این خندق انجام شده است و طی روزهای آتی کار احداث خندق به پایان خواهد رسید.

الدلیمی گفت: احداث این خندق نقش به سزایی در تامین امنیت مسیر عبور حجاج و نیز کاروان‌های تجاری میان عراق و سعودی ایفا خواهد کرد.

ارتش ترکیه شمال عراق را گلوله باران کرد

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که توپخانه ارتش ترکیه در بحبوحه برگزاری مراسم عید نوروز، یک منطقه گردشگری در «زاخو» در استان دهوک در شمال عراق را هدف قرار داد.

ترور افسر اطلاعات عراق در بغداد

یک منبع امنیتی عراقی از ترور «محمود لیث حسین» افسر سازمان اطلاعات عراق در منطقه «المنصور» بغداد به دست افراد ناشناس خبر داد و اعلام کرد: این افسر عراقی به بیمارستان انتقال داده شد؛ اما جان باخت.

همزمان منابع عراقی از هدف قرار گرفتن یک نظامی عراقی از سوی تک تیراندازان داعشی در «طارمیه» در شمال بغداد و زخمی شدن وی خبر دادند.

عملیات در دیالی به دنبال ربودن شدن 4 نفر

«مازن التمیمی» از مسئولان ناحیه «العباره» در دیالی از عملیات نظامی گسترده‌ای که شامگاه روز گذشته به دنبال ربوده شدن چهار نفر در دیالی آغاز شده است خبر داد و گفت: این عملیات با هدف افراد ربوده شده و بازداشت ربایندگان وابسته به گروه‌های تروریستی انجام می شود. داعش، شب گذشته چهار نفر را در نزدیکی شرق ناحیه العباره ربود.

خنثی سازی دو بمب در دیالی

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی از انفجار دو بمب در استان دیالی در جریان ادامه عملیات «ثأر الشهداء» در بوستان‌های «ام الحنطه» در این استان خبر داد و بیان کرد: داعش این بمب ها را کار می‌گذارد تا مانع فعالیت کشاورزان در اراضی زراعی آنها شود.

دستگیری 9 داعشی در کرکوک و نینوا

سازمان امنیت ملی عراق به دستگیری 4 داعشی در کرکوک و 5 داعشی در استان نینوا اشاره کرد.

یک منبع امنیتی عراقی از ربوده شدن سه کشاورز در روستایی از توابع بخش «طوزخورماتو» در شرق صلاح الدین به دست داعش و انتقال آنها به مقصد نامعلوم خبر داد.

بازداشت سرکرده داعش در جنوب بغداد

اداره اطلاعات عراق از بازداشت سرکرده داعش ملقب به «ابوخطاب» در جنوب بغداد که به دنبال دریافت اطلاعات دقیق و پیگیری و رصد مداوم حاصل شد، خبر داد و بیان کرد که این سرکرده داعشی از فلوجه به بغداد آمده بود و مناصبی در داعش داشت.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: