۰

وزیر کشور شرایط سفر‌های نوروزی را اعلام کرد

وزیر کشور، در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در کشور و شرایط سفر‌های نوروزی، نکاتی را متذکر شد.
کد خبر: ۲۵۳۹۳۲
۰۸:۴۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، عبدالرضا رحمانی فضلی، در برنامه نگاه یک، اظهار کرد: سال ۹۹ برای کشور سال خاصی بود، در سال ۹۸ مجموعه‌ای از شرایطی بود که شروع سال با سیل بود و در ادامه ساخت و ساز‌های مربوط به سیل و در عین حال فشار‌های تحریمی بود، در ادامه حوادث آبان ۹۸ بود و بعد انتخابات مجلس بود.

وی افزود: با تهدیدات و تحریم‌های آمریکا و به دلیل اینکه در سال ۹۹ انتخابات آمریکا هم بود تحریم‌های بیشتری را به ایران وارد کردند، البته ما هم نگران این موضوع بودیم و با ورود کرونا نگرانی ما بیشتر شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: مردم در سال ۹۹ با سختی‌های زیادی مواجه بودند، طبق برآوردهایمان در سال ۹۹ باید امنیت کشور را حفظ می‌کردیم و بعد بحث بیماری کرونا را داشتیم، در کرونا بیش از یک میلیون نفر شغلشان را با شیوع کرونا از دست دادند.

وزیر کشور گفت: شکست ترامپ برای مردم ایران دفع یک شر بود.

وی بیان کرد: در زمانی که همه کشور‌ها با کمبود وسایل بهداشتی برای کرونا مواجه بودند ایران هم چنین درگیری‌هایی را داشت، اما توانستیم خودمان را وفق دهیم.

رحمانی فضلی افزود: آخرین وضعیتی که امروز اعلام شد این است که خدا را شکر از آبان ماه که با پیک سوم در کشور مواجهه بودیم، به گفته رهبر انقلاب یک قرارگاه ایجاد کردیم، وظیفه قرارگاه این بود که پشتیبانی و حمایت‌های لازم را از افراد دخیل با این بیماری به عمل بیاورند.

وزیر کشور بیان کرد: از آذرماه روند نزولی فوتی‌های کرونا را داشتیم و به سمت تولید اکسیژن، ماسک، ونتیلاتور، تجهیز بیمارستان‌ها و… رفتیم، الان به جایی رسیدیم که ماسک صادر می‌کنیم و امکان صادر کردن ونتیلاتور هم داریم.

وی گفت: ۴ شهر خوزستان از وضعیت قرمز در آمده است و روزانه ۲۱ هزار نفر در استان تست کرونا می‌گیریم. در واقع بیش از صد هزار نفر در روز را تست می‌گیریم.

رحمانی فضلی بیان کرد: ما تجربه بسیار خوبی در مراقبت و درمان بیماران کرونایی داریم.

وزیر کشور گفت: هم در داخل بحث تولید واکسن بود و هم بحث وارد کردن واکسن از کشور‌های دیگر؛ از اردیبهشت به بعد بحث تولید انبوه واکسن ایرانی را داریم. البته منتظر تولید واکسن خودمان نماندیم و واکسن را برای گروه‌های پرخطر کاری و افراد بالای ۶۰ سال را وارد کردیم.

وی ادامه داد: طبق برآورد وزارت بهداشت بیش از ۶۵ درصد فوتی‌های کرونا افراد بالای ۶۰ سال هستند و اگر بتوانیم این افراد را واکسینه کنیم در کاهش مرگ و میر‌های کرونایی تأثیر مستقیم دارد.

رحمانی فضلی گفت: سفر به غیر از شهر‌های نارنجی و قرمز مجاز است، اما با رعایت پروتکل‌ها، مراقبت‌ها و برنامه‌های لازم هم به تمامی دستگاه‌ها اعلام شده است. مخالفت وزیر بهداشت به این‌معنی نیست که با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مخالف است، از نظر شخصی مخالفت خودشان را با سفر‌های نوروزی اعلام کردند.

وزیر کشور گفت: فردا اسامی شهر‌های قرمز و نارنجی به صورت عمومی اعلام می‌شود و فقط سفر به این شهر‌ها غیرمجاز است و به بقیه شهر‌ها می‌شود سفر کرد.

وی گفت: ما باید قبول کنیم بر روی مردم فشار روحی و روانی زیادی است، ما شرایط مردم را درک می‌کنیم و امیدواریم که مردم هم شرایط ما را درک کنند.
رحمانی فضلی بیان کرد: سفر‌هایی که در قالب تور انجام می‌شود صفر تا صد این سفر‌ها با وزارت گردشگری است، سفر‌های نوع دوم سفر‌هایی است که در سایت وزارت گردشگری ثبت نام می‌کنند و تحت پوشش آن وزارتخانه قرار می‌گیرند و نوع بعدی سفرها، افرادی هستند که خودشان به سفر می‌روند و باید این افراد مراقبت بیشتری داشته باشند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما دیگر شهر‌های شمالی و جنوبی و…، نداریم، شهر‌ها را رنگ بندی کردیم و سفر باید طبق رنگ بندی‌ها انجام شود.
وی گفت: جریمه مردم به معنی این نیست که پولی از آن‌ها بگیریم به معنی تذکر و اخطار برای آن‌ها است، البته ۹۵ درصد مردم رعایت می‌کنند.
وزیر کشور گفت: ما حتی یک واحد تولیدی در کشور را به خاطر کرونا نبستیم، چراکه اگر بسته می‌شدند در این شرایط تحریم با بحران مواجه می‌شدیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: سفر‌های عبوری از شهر‌های قرمز و نارنجی مجاز است، اما اجازه توقف ندارند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: