۰

محدودشدن صدور مجوز تردد در فرمانداری ها

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور توضیحاتی را پیرامون وضعیت شیوع کرونا و عدم فاصله گذاری فیزیکی در مترو و اتوبوس، ابعاد ماجرای رخ داده در سراوان و... ارائه کرد.
کد خبر: ۲۵۳۱۸۹
۱۵:۰۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

محدودشدن صدور مجوز تردد در فرمانداری ها

به گزارش «شیعه نیوز»، سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه کمیته هماهنگی طرح های ترافیکی پلیس راهور که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران تجربه جمهوری اسلامی در کنترل بیماری کرونا را جزو تجربه های منحصر به فرد برشمرد و گفت: چنین تجربه ای در کمتر کشوری رخ داده و حقیقتا باید از تمامی دست اندرکاران این امر تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه ارائه یکسری از مجوزهای تردد از سوی فرمانداری ها محدود شده است، گفت: پیشنهاد و خواهش ما از مردم این است که ترددهای غیرضروری خود را به حداقل رسانده و تا حد ممکن با پرهیز از سفرها و حضور در اماکن پرتجمع، مهمانی ها و... کمک کنند تا هر چه زودتر چرخه انتقال و گسترش کرونا محدود و به یاری خدا این ویروس ریشه کن شود.

معاون انتظامی وزیر کشور در مورد وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس و عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی در آن گفت: در این خصوص بحث های مختلفی صورت گرفته و پروتکل های مختلفی پیرامون آن نوشته شده که متأسفانه بخشی از این پروتکل ها اجرا نشد. حتی ما این پیشنهاد را داده بودیم که افرادی که وارد اتوبوس و به خصوص مترو می شوند از طریق کد ملی و ارتباط موبایلی با" سامانه ماسک" شناسایی شده و در صورت ابتلا به کرونا از ورودشان جلوگیری شود که البته مشکلاتی در این زمینه وجود داشت و در حال نهایی سازی است.

موافقت دولت با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و تعداد رام های مترو

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال با افزایش تقاضای سفر و کمبود فضا در ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه هستیم، گفت: در همین راستا از مدت ها قبل پیشنهادی را به ستاد ملی مقابله به کرونا دادیم که افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش تعداد رام های مترو را دربربگیرد که خوشبختانه دولت و سازمان برنامه و بودجه نیز با این موضوع موافقت کرده است.

ذوالفقاری در مورد سفرهای برون شهری و وضعیت رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی در قطار، هواپیما و اتوبوس های بین شهری نیز گفت: وظیفه نظارت بر این موضوع بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و انصافا در مقایسه با سفرهای درون شهری پروتکل ها بهتر رعایت می شود.

وی در ادامه به تشریح وضعیت رخ داده در سراوان پرداخت و گفت: بسیاری از آنچه که درباره سراوان گفته شده به ویژه در مورد کشته ها کذب محض است. آنچه که در سراوان رخ داد به این شرح است که در تاریخ چهارم اسفندماه طبق گزارش نیروهای مستقر در مرز تعداد زیادی خودروی "سوخت بر" که خارج از طرق رزاق ( طرح ویژه فروش سوخت از سوی مرزنشینان) در آن سوی مرز تجمع کرده و تنشی پیش آمد که در نتیجه آن یک نفر فوت شده و چهار نفر زخمی شدند.

معاون انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه هنوز معلوم نیست که تیراندازی به فرد فوت شده از داخل خاک ایران بوده یا از داخل کشور پاکستان گفت: این موضوع به لحاظ نوع سلاح و همچنین به لحاظ نوع وقوع حادثه در حال بررسی است و نیروهای سپاه در حال بررسی این موضوع هستند.

ذوالفقاری با بیان اینکه پس از این حادثه شماری از این افراد به فرمانداری دعوت شده و در آنجا توضیحات لازم به آنان ارائه شد، گفت: متأسفانه در این جلسه تعداد معدودی شروع به تنش کرده و درگیری پیش آمد که در این درگیری نیز کسی کشته نشد، اما مورد زخمی داشتیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه پس از این قضایا فضاسازی از سوی معاندان و با هدف تحریک مردم بلوچستان انجام شد، گفت: متأسفانه در منطقه کورین زاهدان که پیش از این نیز تحرکاتی در آن سابقه داشته درگیری ها و تعرضاتی پیش آمد که منجر به شهادت یکی از مأموران شد و همین موضوع با جوسازی برخی از افراد ادامه پیدا کرد. تأکید ما هم این بود که از هر گونه فضاسازی معاندان و مخالفان جلوگیری شود که در همین راستا با ریش سفیدان و سران قبایل گفت و گو شده و حتی تیمی از شورای امنیت کشور نیز به منطقه اعزام شده و موضوع را بررسی کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با هوشیاری مردم بلوچستان در حال حاضر وضعیت در این منطقه آرام است، گفت: امیدواریم که با طرح های پیشنهادی دولت و طرح های حمایتی که وجود دارد دیگر شاهد بروز چنین مسائلی نباشیم.

جزییات حمله یکی از گروهک های تروریستی به خودروی مرزبانان

معاون انتظامی وزیر کشور درباره حمله یکی از گروهک های تروریستی موسوم به جیش العدل به خودروی حامل مرزبانان در سراوان نیز گفت: از گذشته تاکنون هراز چندگاهی گروهک های تروریستی تحرک های این چنینی را در این مناطق انجام می دهند که یکی از این تحرکات نیز روز گذشته بود که متأسفانه به یکی از خودروهای مهندسی سپاه تعرض کرده که منجر به زخمی شدن یکی از افراد شد. سرنوشت یک تن دیگر نیز معلوم نیست و ما در حال بررسی این موضوع هستیم اما بعید است که او ربوده شده باشد.

تکذیب شایعه بمب گذاری در تهرانپارس

ذوالفقاری درباره شایعه بمب گذاری در تهرانپارس نیز گفت: چنین موضوعی به هیچ وجه درست نبوده و هیچ بسته ای تحت عنوان بمب در تهرانپاس کشف نشده است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: