۰

مسلمانان سوئیس همه پرسی «قانون ممنوعیت برقع» را تقبیح کردند

مسلمانان سوئیس همه پرسی با پیشنهاد «قانون ممنوعیت برقع» (پوشیه) در این کشور را محکوم کرده می‌گویند این همه پرسی که در ۷ مارس برگزار می‌شود، مخالف آزادی‌های فردی ادعای سوئیس است.
کد خبر: ۲۵۳۱۷۹
۱۴:۱۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، به نقل از الجزیره، با نزدیک شدن به زمان تعیین شده برای همه‌پرسی، با پیشنهاد «ممنوعیت برقع» در کشور سوئیس مسلمانان این کشور به این طرح اعتراض کردند.

درحالی که گفته می‌شود تعداد زنانی که از برقع یا پوشش صورت در سوئیس استفاده یم‌کنند، به نظر می‌رسد که این همه‌پرسی بحث‌برانگیز که قرار است ۷ مارس (۴ روز دیگر) برگزار شود، سود زیادی برای جامعه نداشته باشد و تنها برای تحت فشار قرار دادن مسلمانان و عوام فریبی به راه افتاده باشد.

گفتنی است دولت سوئیس از رأی دهندگان خواسته که در همه پرسی ماه مارس منع برقع را رد کنند. در این قانون که بطور محلی از آن به عنوان ممنوعیت برقع یاد می‌شود، به طور مشخص از پوشش صورت زنان مسلمان استفاده نشده است ، اما بیشتر هدف قرار دادن آنها است.

این قانون پیشنهاد می کند که هیچ کس نباید صورت خود را در ملاعام بپوشاند و هیچ کس مجاز نیست کسی را بر اساس جنسیت خود مجبور به پوشاندن صورت خود کند. برخی موارد استثنا در این قانون در نظر گرفته شده‌اند که شامل دلایل سلامتی و مراسم سنتی مانند کارناوال هستند.

نظرسنجی ها در رسانه های محلی حاکی از آن است که رای دهندگان این قانون را حمایت می‌کنند، اقدامی که به اعتقاد برخی اعضای اقلیت مسلمان معتقدند که باعث جدا شدن آن‌ها از جامعه می‌شود.

ولنتینا، یک زن مسلمان ۳۲ ساله اهل سوئیس ، که ترجیح داده فقط با نام کوچک خود شناخته شود ، پوشیدن نقاب را یک انتخاب شخصی عنوان کرده و گفت: من برای خودم حجاب دارم.

لازم به ذکر است قانون ممنوعیت پوشش صورت توسط «کمیته ‌اگرکینگر»، گروهی متشکل از سیاستمداران حزب راستگرای خلق سوئیس آغاز شد که خودش را بانی مبارزه با اسلام‌سیاسی در سوئیس معرفی می‌کند.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: