۰

تاثیر چای سبز در مقابله با ۲ سرطان رایج در مردان و زنان

یافته‌های دانشمندان جدید نشان می‌دهد مصرف چای سبز می‌تواند به مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک کند.
کد خبر: ۲۵۲۹۳۰
۱۵:۱۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

«شیعه نیوز»: گرچه هیچ روش مطمئن و قطعی برای مبارزه با سرطان وجود ندارد و نیز هیچ سبک زندگی خاصی نمی‌تواند با قطعیت زندگی را عاری از ابتلا به سرطان کند، اما هنوز می‌توان با برخی اقدامات خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

برخی از این روش‌ها شامل استفاده از کرم ضدآفتاب و نیز اجتناب از استعمال دخانیات است. با این حال، تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است مصرف چای سبز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد کاهش دهد.

بر این اساس، بیولوژیست‌های آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود پی به وجود ترکیباتی در چای سبز بردند که می‌تواند به بدن برای مبارزه با سلول‌های سرطانی و نیز ترمیم دی ان ای‌های آسیب دیده کمک کند.

در چای سبز ترکیبی به نام "اپی گالوستاچین گالت" وجود دارد که می‌تواند منجر به غیرفعال شدن پی ۵۳ در بدن، سرکوب تومور و نیز ترمیم پروتئین آسیب دیده دی ان ‌ای شود. به بیان ساده ترکیب اپی گالوستاچین گالت به بدن برای انجام آنچه در مبارزه با سرطان نیاز است، کمک می‌کند.

مایکل دونالدسن، مدیر این تحقیقات می‌گوید: این پژوهش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا به ما نشان داد چای سبز با چه مکانیسمی در مبارزه با سرطان به بدن کمک می‌کند. پیش‌تر نیز تحقیقات زیادی حاکی از تاثیرگذار بودن مصرف چای سبز در کاهش خطر ابتلا به سرطان بود.

تحقیقات نشان داده است خطر ابتلا به سرطان پروستات و سرطان سینه که از رایج‌ترین سرطان‌ها در آقایان و خانم‌ها هستند در کسانی که چای سبز مصرف می‌کنند کمتر از سایرین است. همچنین مصرف چای سبز می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از این دو سرطان را در افراد کاهش دهد.

چای سبز به دلیل آنکه غنی از آنتی اکسیدان هاست، نوشیدنی مفیدی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن محسوب می‌شود. پیشگیری از چاقی، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش سطح کلسترول خون و تسکین علائم روماتیسم از دیگر خواص چای سبز بوده که تاکنون در تحقیقات مختلف به اثبات رسیده است.

با این حال، گرچه چای سبز خواص زیادی دارد، اما نباید در هنگام مصرف آن از قند و شکر و یا شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده شود. مصرف قند و شکر خود می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های دیگر شده و خواص چای سبز را از بین ببرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: