۰

اعلام شهرهای ممنوعه و مجوزدار برای سفرهای نوروزی

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به در نظر گرفتن چهار گروه سفر، سفرهای مجوزدار و ممنوعه نوروزی را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۵۲۹۰۱
۱۲:۵۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، امروز ۱۱ اسفند در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی آخرین وضعیت سفر‌های نوروزی را تشریح کرد.

حریرچی با بیان اینکه در حال حاضر سفر نوروزی به شهر‌های قرمز و نارنجی که حدود ۵۰ شهر هستند با خودرو‌های شخصی ممنوع است، گفت: بیش از نیمی از شهر‌های کشور زرد هستند و افق چندانی نیز وجود ندارد که تعداد این شهر‌ها افزایش پیدا کند. یکی از مصوبات ستاد ملی کرونا این است که اگر کسی قبل از سفر به این شهر‌ها اعلام و هتل رزرو کرده باشد، می‌تواند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این سفر را انجام دهد.

وی افزود: البته سفر با خودروی شخصی به برخی استان‌های مسافرپذیر در شمال مانند استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، استان‌های جنوبی خوزستان، هرمزگان و بوشهر در شرایط زرد ممنوع است. همچنین شهر‌های اصفهان، مشهد مقدس و شیراز، چنانچه زرد باشند هم مسافرت به آن‌ها ممنوع است.

حریرچی یادآور شد: چهار گروه سفر تعریف شده است. گروه اول سفر با تور به هتل‌هاست، گروه دوم سفر بدون تور به هتل‌هاست. گروه سه سفر با خودروی شخصی به خانه و منازل اقوام و آشنایان است. گروه چهارم هم سفر به اماکن غیررسمی مانند پارک‌ها و مدارس است که امسال ممنوع شده است. در حال حاضر فقط گروه یک به دلیل اینکه امکان کنترل، بلامانع است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: