۰

8 آفت کش ارگانیک برای دفع حشرات از خانه و باغچه

استفاده از آفت کش های شیمیایی برای رهایی از شر حشرات برای سلامتی مضرات زیادی دارد و بهتر است آفت کش های ارگانیک را جایگزین آن نمایید.
کد خبر: ۲۵۲۸۹۹
۱۲:۴۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

«شیعه نیوز»: اگر شما یک باغ دارید و میخواهید که از شر گیاهانی که حشرات، آنها را میخورند خلاص شوید یا اگر فکر میکنید که با موش زندگی میکنید, میتوانید از روشهای ساده خانگی برای ازبین بردن اینها استفاده کنید در این بخش بیشتر توضیح خواهیم داد.

خطر استفاده از آفت کش های شیمیایی :

زمانی که با هر حشره ای که به خانه شما حمله کرده است، رو به رو میشوید,قطعا اولین راه حل استفاده از آفت کش ها خواهد بود اگرچه استفاده از آنها بهترین جایگزین نخواهد بود ، به دلیل اینکه میتواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد. سازمان ملی بهداشت جهانی ،گزارش کرده است که, قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص,حتی در مقادیر کم,میتواند به شدت به سلامتی آسیب برساند ، آمار منتشر شده ،توسط این سازمان، شرح میدهد که در سال 2002،با توجه به مسمویت از مصرف آفت کش ها مرگ و میر ها به 186 هزار نفر رسیده است. این تنها راه مسمومیت نیست ؛ همچنین مسمومیت، میتواند از طریق خوردن غذا و یا نوشیدن آب آلوده هم به وجود بیاید. به همین دلیل است که بسیاری از مردم سبزیجات ارگانیک را انتخاب میکنند حتی اگر آفت ها بر روی محصولات آنها تاثیر بگذارد به این روشها متوسل نمیشوند.

دستور العمل 7 آفت کش و سم ارگانیک برای ازبین بردن آفات:

1.گشنیز:

شما باید این گیاه را به مدت 10دقیقه بجوشانید و این مخلوط را بر روی گیاه اسپری کنید.

2. اسطوخودوس:

شما میتوانید با تزریق 300گرم از برگ تازه اسطوخودوس و یک لیتر آب، مورچه ها را دفع کنید باید این آماده سازی را قبل از اسپری کردن، خنک کنید تا تاثیر آن بیشتر طول بکشد.

3.شکر و جوش شیرین برای ازبین بردن سوسک ها:

شکر و بی کربنات ، این یکی از عناصر استفاده شده برای دفع آفات است همزمان, این یکی از رایج ترینها می باشد. سوسک ها ،حشرات ناخوشایندی هستند که در مبلمان ها، لوله ها، کمد ها، سیستم گرمایشی، سوراخ ها و ترک ها پنهان میشوند برای ازبین بردن آنها میتوانید به آماده سازی های زیر متوسل شوید:

در یک یا چند ظرف قسمت های مساوی از شکر که سوسک هارا جذب میکند و بی کربنات که آنها را میکشد را باهم مخلوط کنید ، همچنین مقدار کمی آب به آن اضافه کنید ، سپس این ظرف هارا در محل هایی از خانه خود که سوک ها بیشتر ظاهر میشوند قرار دهید.

یکی دیگر از گزینه ها ،این است که آن را بر روی زمین بریزید در این مورد بهتر است که آب را به آن اضافه نکنید. البته ، شما همچنین میتوانید از حشره کش ها، تله ها و طعمه ها برای خلاص شدن از شر این آفت ها استفاده کنید اگرچه این راه حل طبیعی و اقتصادی میتواند به همان اندازه موثر باشد ؛ فراتر از این راه حل ضروری است که برای جلوگیری از ظهور سوسک ها نظم و بهداشت در خانه حفظ شود بنابراین ، سعی کنید یک خانه تمیز، با تهویه مناسب داشته باشید و ترک هایی که روی دیوار قرار دارند را مهروموم کنید واجازه ندهید بشقاب های غذا درون سینک باقی بمانند ، چون آنها سوسک ها را جذب میکنند.

4.سیر :

یک حشره کش قوی است و بهترین راه برای حفظ گیاهان شما از انواع حشرات است سیر یک دافع قوی است. با یک آماده سازی ساده میتوانید ،مطمئن باشید که باغ شما آسیب نخواهد دید. برای رسیدن به این تزریق شما باید یک سر سیر را همراه با دولیوان آب له کنید پس از به دست آوردن یک مخلوط روان آن را به مدت 24ساعت بگذارید، تا بماند درنهایت3 لیتر آب را به مخلوط تهیه شده ،اضافه کنید و بروید ؛ اسپری آن را برروی گیاهان خود بزنید و فراموش نکنید ،حشرات باغ را میکشد.

5.ازبین بردن موش ها با بی کربنات سدیم :

بی شک بیماری عفونی باعث ناراحتی ما میشود به علاوه موشها حیوانات شبانه هستند که در شب کار میکنند زمانی که سعی میکنید بخوابید صدای جیرجیر و خراش روی دیوار ها نباید برای شما عجیب باشد . اگر میخواهید موش ها را به طور طبیعی از بین ببرید.سدیم بی کربنات میتواند کمک کند به این روش که شما باید آن را با آرد و شکر ترکیب کنید ؛ شکر، باید مقدارش بیشتر از دیگر ترکیبات، (تقریباً 50%بیشتر)باشد. این آماده سازی را ،درون ظرف کوچکی قرار دهید تاجوندگان بتوانند از آن تغذیه کنند پس از مصرف آن,آنها به دلیل گازهایی که دی اکسید کربن در هنگام تماس با اسید معده ایجاد میکنند میمیرند.

6. با آویشن آفت کش گیاهی برای پوست خود درست کنید

10 قطره روغن آویشن ، 20 قطره روغن گیاه پونه و مقداری روغن زیتون نیاز دارید ؛ این مواد را با کرم ضد آفتاب خود مخلوط نمایید و روی بدن بمالید.

7.استفاده از روغن کرچک برای تهیه آفت کش طبیعی

برای این آفت کش و دفع کننده حشرات به 90 میلی لیتر قیر کاج ، 60 میلی لیتر روغن کرچک و 30 میلی لیتر روغن گیاه پونه نیاز دارید. مخلوط این مواد را روی آتش ملایم بجوشانید تا به خمیری چسبنده تبدیل گردد و پس از خنک شدن آن را روی بدن خود بمالید.

8. آفت کش گیاهی با سنبل هندی

280 گرم روغن سنبل هندی را با 85 گرم آب مقطر در یک بطری اسپری مخلوط کنید. از روغن خالص و طبیعی روغن سنبل هندی استفاده کنید. این روغن حاوی مواد شیمیایی است که پشه ها را دفع می کند کافیست این مخلوط را روی پوست بدن یا هرگوشه از خانه تان اسپری کنید. درمان آفات یک مشکل است به خصوص زمانی که آنها در حال حاضر در یک فضا حل شده اند درصورتی که نمیتوانید از آنها خلاص شوید,بهتر است با یک حرفه ای تماس بگیرید آنها میدانند چگونه وضعیت را بااستفاده از محصولاتی که برای سلامتی شما زیان آور نیستند ،کنترل کنند.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: