۰

50سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحویل شد

به مناسبت ولادت باسعادت امیرالمؤمنین علی(ع) ۵۰ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد تومان تحویل نوعروسان نیازمند شهرستان اهر شد.
کد خبر: ۲۵۲۵۵۸
۱۸:۵۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، به مناسبت ولادت باسعادت امیرالمؤمنین علی (ع) و به همت ستاد تسهیل ازدواج جوانان، دبیرخانه ستاد زکات، کمیته امداد و اوقاف، عصر امروز ۵۰ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد تومان تحویل نوعروسان نیازمند شهرستان اهر شد. با تحویل جهیزیه‌ها؛ هیچ نوعروس نیازمند و متقاضی جهیزیه در شهرستان اهر نماند.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در آئین تحویل ۵۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان در شهرستان اهر بر ضرورت احیای موقوفه شیخ شهاب‌الدین اهری در راستای ثبت جهانی این بنای تاریخی تأکید کرد و گفت: تاکنون از درآمد موقوفات شیخ شهاب‌الدین اهری برای نیازمندان هزینه کرده‌ایم و امروز اهدای ۱۴ تبلت در راستای هزینه از محل درآمد موقوفات است.

احداث آرامستان «وادی الاسلام» با تمامی زیرساخت‌های لازم در شهر اهر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، حمایت از دانش‌آموزان نیازمند را جزو یکی از نیات موقوفه شیخ شهاب‌الدین اهری عنوان کرد، بیان داشت: موقوفه شیخ شهاب‌الدین اهری با حمایت فرماندار و امام جمعه اهر احیا و برای ثبت جهانی آماده‌سازی می‌شود.

وی از احداث آرامستان «وادی الاسلام» با تمامی زیرساخت‌های لازم در شهر اهر خبر داد و افزود: در حال حاضر اوقاف با شهرداری اهر در ساماندهی آرامستان متروکه حاج باقر همکاری دارد.

حسینی با انتقاد از ناکام ماندن احداث سردخانه ۱۰ هزار تُنی از محل درآمدهای موقوفه شیخ شهاب‌الدین اهری گفت: زمانی که با ۱۰ میلیارد تومان بزرگ‌ترین سردخانه و صنایع جنبی و تبدیلی در شهرستان اهر احداث کرد و در اشتغال‌زایی و توسعه شهرستان تأثیرگذار باشد به نتیجه نرسید و تصمیم داریم با سرمایه‌گذاری از درآمدهای شیخ شهاب‌الدین اهری و قائم مقام فراهانی تبریز؛ سردخانه ۱۰ هزار تُنی شهرستان اهر با اشتغال‌زایی ۲۵ نفر به صورت مستقیم سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی بابیان این‌که بزرگترین موقوفه ثبت جهانی شده، موقوفه ربع رشیدی است، ابراز داشت: موقوفه ربع رشیدی در ۸ استان کشور پراکنده بوده و مرکز این موقوفه در تبریز است، اگر این موقوفه احیا شود، کل نیازمندی‌ها را از بین می‌برد.

انتهای پیام

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: