۰

توان مالی زیاد داعش و جذب عناصر جدید

عضو فراکسیون فتح پارلمان عراق اعلام کرد گروه تروریستی داعش توانایی مالی زیادی دارد و توانسته است عناصر جدیدی را جذب کند.
کد خبر: ۲۵۲۳۹۱
۱۵:۴۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، عضو فراکسیون فتح پارلمان عراق اعلام کرد گروه تروریستی داعش توانایی مالی زیادی دارد و توانسته است عناصر جدیدی را جذب کند.

 «محمد البلداوی» نماینده فراکسیون فتح پارلمان عراق، روز (دوشنبه) درخصوص وجود خطر تروریسم در این کشور هشدار داد.

او گفت: گروه تروریستی داعش توانسته با استفاده از توانایی و امکانات مالی فراوانی که دارد عناصر و قاتلان جدیدی را جذب کند و این یعنی خطر تروریسم همچنان وجود دارد.

البلداوی افزود: دولت خطر و تهدید تروریسمی که بغداد، پایتخت عراق را در بر گرفته و امتدادی از عملیات‌های تروریستی در استان‌های صلاح الدین و دیاله به شمار می‌رود، درک کرده است.

این نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که دولت پس از اینکه تروریست‌ها برای افزایش توانایی‌های از دست رفته خود به جذب عناصر جدید از میان قاتلان و جنایتکاران اقدام کرده است، احساس خطر می‌کند.

او افزود: داعش از توانایی‌های مالی و تسلیحاتی زیادی برخوردار است و موضوع به یک درگیری امنیتی و اطلاعاتی تبدیل شده است، زیرا مقابله با این دشمن نیازمند این است که نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی به خوبی آماده شود تا برنامه‌های داعش را خنثی کنند.

عضو فراکسیون فتح پارلمان عراق تاکید کرد: آنچه در نقض امنیت در صلاح الدین و دیالی رخ داد هشداری به ما درخصوص به انتقال این حملات به بغداد بود. این امر نیاز به قابلیت‌های امنیتی و فنی برای کنترل مناطق وسیع برای اطمینان یافتن از نابودی تروریسم در مناطقی است که مخفیگاه تروریست‌ها شده است.

در هفته‌های اخیر هسته‌های مخفی داعش در عراق فعال شده و اقدام به حمله به نیرو‌های امنیتی، مردم و اماکن عمومی می‌کنند. پیشتر برخی مقامات عراقی از چراغ سبز آمریکا به تروریست‌های داعش برای انجام حملات تروریستی در این کشور خبر دادند. دولت، پارلمان و مردم عراق خواهان خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از این کشور هستند. آمریکا می‌کوشد با ناامن کردن عراق شرایط را برای باقی ماندن خود در این کشور هموار کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: