۰

عصبانیت شورای همکاری از پیشروی انصارالله در مأرب

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس مدعی شد که جامعه بین‌الملل باید حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شهر مأرب را متوقف کند.
کد خبر: ۲۵۲۳۸۸
۱۵:۰۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس شامگاه دوشنبه (روز گذشته) مدعی شد که باید حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شهر مأرب متوقف شود.

پایگاه خبری «الخلیج الجدید» به نقل از الحجرف گزارش داد، جامعه بین‌الملل باید به «حوثی‌ها» (جنبش انصار الله) اعمال فشار کند تا حملات خود را به مأرب متوقف کنند.

وی بدون اظهارنظر درباره جنایات ائتلاف متجاوز سعودی و عناصر «الاصلاح» در مأرب، ادعا کرد که این شورا از یمن و برقراری امنیت و ثبات در آن حمایت می‌کند.

این مسئول شورای همکاری در تماس «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن این اظهارات را مطرح کرد و طرفین مدعی شدند که تلاش برای «پیشبرد راهکار سیاسی برای حل بحران یمن» را بررسی کردند.

در همین ارتباط، یک منبع میدانی شامگاه گذشته از نزدیکی تسلط کامل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر مأرب خبر داد.

این منبع در این خصوص گفت: «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ساعات گذشته و پس از گذشت حدود دو هفته عملیات نظامی مستمر علیه نیرو‌های متجاوز در استان مأرب، محاصره شهر [مأرب]از تمام جهت‌ها به اتمام رساندند؛ از جمله خط ارتباطی میان شرق شهر مأرب که به [استان]حضرموت (شرق استان مأرب) منتهی می‌شود؛ خطی که اکنون زیر آتش است».

این منبع در ادامه افزود: «پس از سیطره کامل بر تمام بلند‌های مشرف بر شهر مأرب آن هم از تمامم جهت‌ها، عملیات پاکسازی مأرب از عناصر سازمان القاعده و مزدوران متجاوز دیگر تنها مسئله زمان است».

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اوایل هفته جاری به سمت گذرگاه شرقی شهر مأرب و گذرگاه الودیعه با عربستان سعودی پیشروی کرده بودند.

گذرگاه الودیعه در استان حضرموت (شرق یمن) و استان «شروره» در جنوب عربستان سعودی، تنها گذرگاه ارتباطی بین دو کشور است که کنترل آن در دست عربستان سعودی است و بیشتر اوقات ریاض آن را تعطیل می‌کند.

استان مأرب در مرکز یمن و شرق استان صنعاء قرار دارد و با توجه به اینکه مقدار زیادی از نفت و گاز یمن در این استان مرکزی استخراج می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

آزادی مرکز این شهر به دست نیرو‌های دولت نجات ملی (صنعاء) ضربه سختی به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن که از حمایت ریاض برخوردار است، وارد خواهد کرد.

منبع: SNN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: