۰

مساجد غرب سرپناهی برای افراد بی پناه

تعدادی مساجد در آمریکا، فرانسه و کانادا در فصل سرما سرپناهی برای افراد بی پناه شده اند و به آنان در این شرایط سخت کرونا کمک می کنند.
کد خبر: ۲۵۲۲۹۳
۰۸:۵۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، با توجه به شیوع کرونا و در فصل سرما مسلمانان کشورهای آمریکا، کانادا و فرانسه اقدامات خیرخواهانه به افراد بی پناه ارائه می دهند و این کمک ها از طریق مساجد و مراکز اسلامی صورت می گیرد.

مساجد در آمریکا

یکی از مساجدی که در این فصل به افراد نیازمند کمک می کند، مسجد «صبور» در ایالت برفورد نیویورک است. در این مسجد میان خانواده های نیازمند پالتوی رایگان توزیع می شود تا آنان را در فصل سرما محافظت کند.

ایمان البرینتنس، یکی از مسئولان کمپین خیریه مسجد صبور در این باره گفت: ما تعدادی پالتو را به صورت رایگان میان کودکان، نوجوانان و جوانان توزیع کردیم و کیف و لوازم التحریر را نیز به آنان دادیم.

وی افزود: این کمک ها شامل توزیع حدود 75 پالتو و 30 کیف مدرسه بود و تعدادی کتاب نیز میان کودک توزیع شد. وی تاکید کرد: بیست سال است که کمک های خیریه از طریق این مسجد به نیازمندان صورت می گیرد.

عمر عبدالجلیل، امام جماعت مسجد صبور گفت: این مسجد به طور دایم به نیاز همسایگان و افراد جامعه پاسخ می دهد و کمک خیرخواهانه به نیازمندان ارائه می دهد. وی افزود: برای دومین سال است که مسجد صبور میان افراد نیازمند پالتو رایگان توزیع می کند.

امام جماعت مسجد صبور در ادامه اظهار کرد: سال گذشته 500 پالتو میان افراد نیازمند توزیع شد.

از سویی دیگر، مسئول مسجد «مریم» در شهر شیکاگو گفت: از 27 ماه فوریه پالتوهای رایگان، هدایا و وعده های غذایی میان نیازمندان توزیع می شود.

مساجد در کانادا

مسئول مسجد الرشید در شهر ادمونتون، قدیمی ترین مسجد کانادا گفت: درهای مسجد به روی افراد بی پناه که خطر مرگ در فصل سرما برای آنان وجود دارد، بازگشایی شده است.

وی افزود: این مسجد بخشی از این مسجد را به افراد بی پناه اختصاص داده تا آنان شب را در مسجد بگذارنند.

در همین راستا، درهای این مسجد از 6 تا 13 فوریه به روی افراد بی پناه گشود شد.

مسجد الرشید، نخستین مسجد کانادا است که در سال 1938 میلادی ساخته شده است و یکی از موسسه های خیریه نیز محسوب می شود.

مساجد در فرانسه

در همین راستا، مسجد «مانت سود» فرانسه نیز درهای خود را به افراد بی پناه باز کرد. عبدالعزیز الجوهری، رئیس جمعیت این مسجد گفت: ما از سنت پیامبر اکرم(ص) برای کمک به دیگران پیروی می کنیم.

وی افزود: این مسجد سرپناه افرادی است که مکانی برای خواب ندارند.

این مسجد دارای بخشی برای پذیرایی میهمانان است، اما با افزایش تعداد مراجعه ‌کنندگان، مدیریت مسجد بخشی از شبستان آن را نیز به میهمانان اختصاص داده است و از آنان در طول روز با سه وعده غذای گرم پذیرایی می‌ کند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: