۰

دیدار هیئت واتیکان از دفتر آیت الله سیستانی در نجف

در آستانه سفر پاپ فرانسیس به عراق، هیئتی از واتیکان برای فراهم کردن مقدمات این سفر وارد نجف اشرف شده و از دفتر آیت الله سیستانی دیدن کردند.
کد خبر: ۲۵۲۲۴۳
۱۳:۳۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، هیئتی از واتیکان متشکل از ۱۵ نفر برای فراهم کردن مقدمات سفر تاریخی پاپ فرانسیس اول به عراق از دفتر مرجع عالی دینی شیعه، آیت الله سید علی سیستانی دیدار کردند.

هیئت واتیکان وارد فرودگاه نجف شد و مورد استقبال فرماندار و سایر مقامات این شهر قرار گرفت.

این هیئت پیش از این برای فراهم کردن مقدمات دیدار پاپ فرانسیس از استان ذی قار و شهر تاریخی اور، که زادگاه حضرت ابراهیم(ع) است، بازدید کردند. آنها همچنین از شهر ناصریه، و شهر باستانی زیگورات بازدید کردند.

شیخ خالد ملا، رئیس جمعیت علمای عراق اعلام کرد که سفر پاپ به عراق و دیدار وی با مرجع دینی، آیت الله سیستانی، پس از دوران جنگ و خشونت که کشور متحمل شده است، در چارچوب تقویت روابط بین ادیان و تعمیق پشتیبانی جهانی از عراق انجام می‌شود.

روز جمعه، پنجم مارس (۱۵ اسفند) پاپ از فرودگاه فیومیچینو ایتالیا به فرودگاه بین‌المللی بغداد سفر می‌کند و مورد استقبال رسمی مقامات عراقی قرار می‌گیرد.

پاپ در این سفر سه روزه با جمعی از مقامات سیاسی و دینی عراق و جامعه مسیحیان این کشور ملاقات و از آثار تاریخی و دینی این کشور دیدار خواهد کرد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با «میجا اسکوفر» سفیر واتیکان در این کشور گفت: سفر پاپ به عراق در زمینه تقویت ثبات و اشاعه روحیه همبستگی و برادری در عراق و سراسر منطقه سهم خواهد داشت.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: