۰

آشنایی با اهمیت ارتباطات در کسب و کار

ارتباطات در کسب وکار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد گاهی اوقات مشاغل با وجود محصولات و خدمات عالی شکست می خورند زیرا روابط عالی در محیط کاری ندارند.
کد خبر: ۲۵۲۰۹۹
۱۰:۴۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹

«شیعه نیوز»: یکی از مواردی که سرمایه گذاران موفق در آن بسیار خوب عمل می کنند، روابط مثبت کاری با کارمندان و افراد مرتبط با بیزینس، خدمتگزاران، مشتریان و هرکس دیگری است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در بیزینس آن ها موثر است. گاهی اوقات بیزنس ها با وجود محصولات عالی و خدمات بسیار مهم باز هم شکست می خورند زیرا نمی توانند روابط مثبتی را در محیط کار ایجاد کنند. جهان اطراف ما پر از انسان ها ، محصولات و مشتریان است. به همین دلیل همه به دنبال روابط خوب هستند و کسی را می خواهند که بتوانند بلند مدت به او اعتماد کرده و با او کار کنند. در ادامه ی این بخش دلایلی که نشان می دهد که روابط تجاری بسیار مهم هستند عنوان شده است که شامل :

1. ارتباطات در کسب و کار باعث ارتقاء مهارت های ارتباطی فرد می شود

اگر افراد بتوانند ارتباطات خوبی در کسب و کار داشته باشند ، قطعاً با مشتری ، کارمند و هر کس دیگری در بیزینس رابطه بهتری برقرار می کنند. بدون شک مهارت های ارتباطی آن ها در هر زمینه ای بالا می رود و اعتماد به نفس شان افزایش پیدا می کند . وقتی که افراد در طول مکالمه اعتماد به نفس داشته باشند، می توانند بدون هیچ مشکلی روابط خود را پیش ببرند.
2. ارتباطات مربوط به کسب و کار، دوستی ها را شکل می دهد

ارتباطات تجاری می تواند به ارتباطات بلند مدت تبدیل شود و دوستی های محکم را بر جای بگذارد. افراد معمولاً در این مکان ها با مشتری، کارمند یا هر فرد دیگری آشنا می شوند، اعتماد و هیجان بین آنها ایجاد خواهد شد و ارزش دوستی بین آن ها بالا خواهد رفت.
3. ارتباطات کسب و کار یک نوع حس کامل بودن به افراد می بخشد

بیزینس فقط به معنای سود نیست ، لذتی که از سود حاصل می شود، معمولا کوتاه مدت است اما لذت و کامل بودن و رسیدن به آرزوها چیزی است که فقط از طریق ارتباطات مثبت در کسب و کار ایجاد می شود و انگیزه افراد را برای پیشرفت های بعدی بالا می برد.

4. ارتباطات کسب و کار باعث بهبود خود تجارت می شود

جذب مشتریانی که یک بار به شما مراجعه می کنند، بسیار کار مهمی است زیرا اگر ارتباط خوبی برقرار نکنید، ممکن است مشتری دیگر بر نگردد. پس تجارت به طرز چشمگیری به این ارتباطات و برگشت دوباره مشتریان وابسته است.
5. روابط تجاری به ساخت برند کمک می کند

موفقیت بلند مدت، روابط تجاری برای مشتری ، کارمند و افراد مرتبط با بیزنس به قدری مهم است که در مشهور شدن و ساخت برند هم اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا این ارتباط مثبت تجربه و اعتماد افراد را افزایش می دهد و نتیجه آن چیزی جز پیشرفت نخواهد بود.
6. ارتباطات کسب و کار به ارتقای بیزینس شما کمک می کند

مارکتینگ کلامی کلمه ای است که جزء روش های تاثیرگذار مارکتینگ محسوب می شود. زمانی که شما بتوانید با مشتری، کارمند و هر فرد دیگری که به کار شما مرتبط است ارتباط کلامی خوبی برقرار کنید، قطعا او هم می تواند دوستان و اعضای خانواده اش را به سمت تجارت شما فرا بخواند و این یک پیشرفت برای شما محسوب می شود.

7. ارتباطات کسب و کار ، کار تیمی را ارتقا می دهد

یک رابطه سالم بین شما و کارمندانتان و بین کارمندان و مشتریان برای موفقیت بیزینس اهمیت بسیار زیادی دارد و احترام گذاشتن در این روابط بسیار حائز اهمیت است. همه ی این ها باعث افزایش خلاقیت کار گروهی می شود که در نهایت رشد تجارت را به دنبال خواهد داشت.
8. ارتباطات مثبت رضایت مشتری را برمی انگیزد

در تجارت نمی توانید همیشه در یک زمان مشخص به چیزهایی که دوست دارید، برسید. گاهی اوقات شما از یک مشتری ناامید می شوید و یا نمی توانید خواسته های او را بفهمید. در چنین مواردی بسیار مهم است که مشکلات خود را حل و فصل کنید. اگر بتوانید با کلام مثبت با مشتری صحبت کنید، خواسته های او را درک کنید و به او احترام بگذارید، قطعاً رضایت مشتری را در پیش خواهید داشت که در نهایت باز هم منجر به پیشرفت او می شود.
9. حرکت حتی در شرایط سخت

ارتباطات کسب و کار به شما کمک می کند که بیزینس خود را وادار به حرکت کنید، حتی در زمان های سخت. زمانی که وضعیت اقتصاد به هم می ریزد، کار شما سخت می شود اما اگر بتوانید یک ارتباط خوب با مشتریان تان داشته باشید و همیشه آن ها را به سمت خود تان برگردانید، قطعاً بیزینس شما حتی در شرایط سخت هم وضعیت خوبی خواهد داشت.

10. ارتباطات کسب و کار روابط بیشتری را می سازد

زمانی که شما روابط مثبت را با مشتریان، خدمتگزاران، کارمندان و شرکای تجاری خود می سازید، می توانید از فواید آن بهره مند شوید. یکی از آن ها این است که بدون شک افراد بیشتری به شما مراجعه می کنند ، در نتیجه طیف ارتباطاتشان با شما گسترده تر می شود، افراد بیشتری به تجارت شما معرفی می شوند و همین برای شما به معنای سود بالا تر و بیشتر است.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: