۰

شیوع ویروس کرونا و بازسازی صفوف ۷ هزار داعشی

یک ژنرال کرد هشدار داد که در حال حاضر هزاران داعشی در عراق حضور دارند و این گروه همچنان تهدید بزرگی برای جهان به شمار می رود.
کد خبر: ۲۵۲۰۳۷
۱۶:۰۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک ژنرال کرد هشدار داد که در حال حاضر هزاران داعشی در عراق حضور دارند و این گروه همچنان تهدید بزرگی برای جهان به شمار می رود.

به نوشته روزنامه «تایمز» انگلیس، سیروان بارزانی، مسئول محور «مخمور_کویر» نیروهای پیشمرگه کرد، گفت، عدم وجود عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش در این منطقه به داعشی‌ها این فرصت را داده است تا از مخفیگاه‌های خود بیرون بیایند.

بارزانی در ادامه افزود، گروه تروریستی داعش همچنان تهدید بزرگی برای کل جهان به شمار می‌آید و بیش از هفت هزار داعشی همواره در عراق هستند.

این ژنرال کرد همچنین تأکید کرد، شماری از اعضای گروه تروریستی داعش پس از شکستشان در درگیری با نیروهای عراقی، ریش‌های خود را تراشیده و وارد جوامع محلی شدند.

این ژنرال ارشد کرد خاطرنشان کرد، بیش از هفت هزار عضو داعش از شیوع ویروس کرونا برای بازگرداندن عناصر خود در عراق سوء استفاده کردند.

سیروان بارزانی همچنین تصریح کرد، شیوع ویروس کرونا، یکی از دلایل اصلی‌ای بود که داعش توانست صفوف خود را بازسازی کند؛ زیرا نیروهای ائتلاف ضد داعش به طور منظم عملیات خود را اجرا نمی‌کنند.

این مسئول نظامی کرد، عنوان داشت، برای مثال، نیروی هوایی انگلیس ماه گذشته میلادی یک انبار حاوی بمب‌های کنار جاده‌ای متعلق به اعضای گروه تروریستی داعش را هدف قرار داد و این نخستین عملیات نیروهای انگلیس از حدود سه ماه پیش است.

براساس گزارش مسئولان مبارزه با تروریسم سازمان ملل، تعداد اعضای گروه تروریستی داعش به حدود ۱۰ هزار تن می‌رسد که ۱۴_۱۶ هزار تن از این تروریست‌ها در سوریه و عراق حضور دارند.

عراق دسامبر ۲۰۱۷ پس از حدود چهار سال درگیری خاک خود را از کنترل داعش آزاد کرد اما همچنان این گروه تروریستی در مناطقی که کنترل آنها را از دست داده، دست به عملیات نظامی می‌زند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: