۰

طرز تهیه کوکو اشپل

اشپل در آشپزی ملل گوناگون به کار می‌رود. خاویار (تخم ماهیان خاویاری) گران و پرطرفدار است. در شمال ایران و در ساحل دریای خزر، به ویژه استان گیلان و استان مازندران، با اشپل ماهی‌های گوناگون خوراک درست می‌کنند. از جمله ماهی سفید، خاویار، ماهی کولی و ماهی سیم. در ایران گاه با آن کوکوی اشپل می‌پزند. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه کوکو اشپل را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.
کد خبر: ۲۵۱۹۸۴
۱۲:۲۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

«شیعه نیوز»: اشپل در آشپزی ملل گوناگون به کار می‌رود. خاویار (تخم ماهیان خاویاری) گران و پرطرفدار است. در شمال ایران و در ساحل دریای خزر، به ویژه استان گیلان و استان مازندران، با اشپل ماهی‌های گوناگون خوراک درست می‌کنند. از جمله ماهی سفید، خاویار، ماهی کولی و ماهی سیم. در ایران گاه با آن کوکوی اشپل می‌پزند. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه کوکو اشپل را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

فوت و فن پخت کوکو اشپل
بهتر است برای تهیه انواع کوکو از تابه نچسب استفاده کنید، همچنین اندازه تابه اگر کوچکتر باشد، باعث می‌شود ضخامت کوکو شما بیشتر شده و غذا ظاهری بهتری پیدا خواهد کرد.

یکی از روش‌هایی که به پف کردن کوکو کمک می‌کند این است که هنگامی که مایه کوکو را به مخلوط اضافه کردید، خوب است زیر حرارت را برای مدت کوتاهی زیاد کنید تا کوکو پف کند.

این غذای مخصوص مردم خوب شمال کشور به خصوص گیلانی‌های عزیز است، معمولا این کوکو با زیتون، زیتون پروده و انواع ترشی سرو می‌کنند.

طرز تهیه کوکو اشپل
اشپل در آشپزی ملل گوناگون به کار می‌رود. خاویار (تخم ماهیان خاویاری) گران و پرطرفدار است. در شمال ایران و در ساحل دریای خزر، به ویژه استان گیلان و استان مازندران، با اشپل ماهی‌های گوناگون خوراک درست می‌کنند. از جمله ماهی سفید، خاویار، ماهی کولی و ماهی سیم. در ایران گاه با آن کوکوی اشپل می‌پزند.

زمان آماده سازی30 دقیقه
زمان پخت45 دقیقه
زمان کل1 ساعت 15 دقیقه
تعداد4 نفر

مواد لازم
1 عدد اشپل ماهی
4 عدد تخم مرغ
3 حبه سیر
1 قاشق سوپخوری آرد
100 گرم سبزی کوکو خرد شده
1 عدد پیاز
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
پودر تخم گشنیز به دلخواه
1 قاشق چایخوری آبلیمو
روغن به مقدار لازم
دستور العمل‌
بعد از شستن اشپل ماهی پوست نازک روی آن را گرفته و در کاسه‌ای می‌ریزیم و با چنگال بافت‌های آن را از هم جدا می‌کنیم.
تخم مرغ‌ها را درون یک کاسه ریخته و با چنگال و یا همزن برقی به خوبی هم می‌زنیم. سپس اشپل، سیر رنده شده، پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه را به تخم مرغ اضافه می‌کنیم.
مواد را دوباره با چنگال به خوبی باهم مخلوط می‌کنیم. سپس درون تابه را روغن ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.
هنگامی که تابه داغ شد، مایه کوکو را داخل تابه ریخته و اجازه می‌دهید تا کاملا سرخ شود.
وقتی که یک طرف کوکو اشپل سرخ شد، روی دیگر آن را سرخ می‌کنید.
بعد از اینکه دو طرف کوکو به خوبی سرخ شد آن را درون ظرف ریخته و سرو کنید.

منبع : فودوتو

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: