۰

پنجشنبه خونین برگی از ظلم و استبداد آل خلیفه

مردم بحرین پنجشنبه خونین را به یاد جانفشانی و فداکاری قهرمانان انقلاب شان در زمانی برپا می کنند که ظلم و سرکوب آل خلیفه علیه مردم بحرین همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۵۱۹۲۹
۰۹:۳۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، به مناسبت دهمین سالروز کشتار وحشیانه مردم بحرین توسط نیروهای آل خلیفه، بحرینی ها هشتگ # پنجشنبه_ خونین(# الخمیس_ الدامی) را برای یادآوری فداکاری آزادگانی که برای بی عدالتی و استبداد آل خلیفه به پاخواستند، به راه انداختند.

واقعه پنجشنبه خونین در سحرگاه 17 فوریه سال 2011 میلادی رخ داد. واقعه ای که به خاطر جنایت آل خلیفه هرگز از یادها پاک نمی شود.

در این روز «علی العکری» و «صادق العکری» از جمله پزشکانی بودند که در خیمه های پزشکان در میدان اللؤلؤة به همراه سایر کادر پزشکی بودند. هیچ کسی این واقعه را پیش بینی نمی کرد و وحشیانه بودن آن را تصور نمی کرد. نیروهای امنیتی آل خلیفه در ساعت 3 بامداد حمله غافلگیرانه ای به خیمه ها و مردم انجام دادند. نیروهای به خیمه علی العکری که در آن کار می کرد، حمله کردند. وی به آنها می گوید:" لطفا حمله نکنید، همه ما کادر پزشکی هستیم که فقط برای موارد اورژانسی آمده ایم." پاسخ این سخنان گازهای اشک آور بود که به داخل این خیمه پرتاب شد و افراد داخل آن را دچار مشکل تنفسی کرد.

زخمی ها به مجتمع پزشکی السلمانیه پناه بردند و حیاط این مجتمع پزشکی را مکان امنی دانستند. این درحالی بود که کادر پزشکی در شوک قرار داشتند. هیچ کس نمی داند چه تعداد زخمی شدند. زیرا تعداد زیادی از افراد با خودروهای شخصی به این بیمارستان منتقل شدند. در این واقعه دو نفر به نام های « محمود مکی»(21 ساله) و «علی خضیر» (58 ساله) و «علی المومن»(22 ساله) به دلیل شدت جراحت به سرعت جان باختند.

پس از هشت صبح تعداد زیادی از مردم در این بیمارستان جمع شدند و فوران عظیم مردمی رخ داد. نیروهای امنیتی به طور مستقیم مردم را با گاز اشک آور و گلوله هدف قرار دادند، به طوری که سر «عیسی عبدالحسن»(61 ساله) را با گلوله ساچمه ای هدف قرار دادند.

این واقعه خونین درحالی رخ داد که رژیم آل خلیفه پیش ازاین متحصنان در میدان اللؤلؤة را نسبت به امنیت این تحصن مطمئن کرده بودند که آسیبی به آنها نخواهد رسید.

پس از این واقعه، نیروهای آل خلیفه نمادهای انقلاب را نابود کردند، به همین دلیل به تخریب میدان اللؤلؤة اقدام کردند.

این واقعه با واکنش بین المللی، منطقه و داخلی روبه رو شد، به طوری که وزیران امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس در نشست فوق العاده ای در منامه از اقدام مقامات آل خلیفه حمایت کردند و همبستگی خود را با این رژیم اعلام کردند.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری وقت آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه وقت آمریکا موضع انتقادی شدیدی نسبت به اقدام مقامات بحرین انجام دادند. همچنین دبیرکل سازمان ملل، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا بیانیه های مشابهی صادر کردند.

مردم بحرین پنجشنبه خونین را به یاد جانفشانی و فداکاری قهرمانان انقلاب شان و شهدا و ایثارگران این سرزمین در زمانی برپا می کنند که ظلم و سرکوب آل خلیفه علیه مردم بحرین همچنان ادامه دارد.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: