۰

ایران خط تولید هواپیمای مسافربری 100 نفره راه اندازی می کند

رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرد که این سازمان در حال انجام کارهای راه‌اندازی خط تولید هواپیمای مسافری 100نفره در قالب یک کنسرسیوم است.
کد خبر: ۲۵۱۹۲۲
۰۹:۲۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی، با اشاره به فرایند طراحی و ساخت هواپیما در کشور خاطرنشان کرده، در حال انجام کارهای راه‌اندازی خط تولید هواپیمای 100نفره مسافری هستیم که در این راستا تفاهمنامه‌ای بین وزرای راه و شهرسازی، دفاع و معاون فناوری رئیس‌جمهوری تدوین شده است، سازمان هواپیمایی کشوری و سایر نهادهای ذی‌ربط این موضوع را به‌صورت یک کنسرسیوم پیگیری می‌کنند.

دهقانی گفت: منوچهر منطقی به‌عنوان رئیس مرکز ملی فضایی، هماهنگی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیتهای فضایی کشور در این قضیه نقش اساسی دارد.

وی اظهار داشته که در حال گسترش برنامه ساخت هواپیما در کشور هستیم که بر اساس آن هواپیمای ایران 140 به‌صورت یک هواپیمای باری مورد استفاده قرار گیرد. این هواپیما در یگان‌های نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی در خصوص تأمین قطعات مورد نیاز صنعت هوانوردی به تسنیم گفته، در تعمیر و تهیه قطعات هواپیما به توانمندی‌های خوبی رسیده‌ایم، در زمان حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های بزرگی مانند مپنا داریم که کارهای بزرگی را انجام داده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرده، در حال حاضر مقدار زیادی از نیاز ایرلاین‌ها را به‌ اجبار از طریق خارج تأمین می‌کنیم، اما در تلاش هستیم در این مسیر از توان داخلی هرچه بیشتر استفاده کنیم که سازمان هواپیمایی کشوری این روند را برای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌کند.

انتهای پیام

منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: