۰
رئیس کمیته اوقاف دینی پارلمان عراق:

محبوبیت آیت‌الله سیستانی پاپ را مشتاق دیدار با ایشان کرده است

رئیس کمیته اوقاف دینی پارلمان عراق گفت: محبوبیت آشکار آیت‌الله سیستانی در جامعه عراق و همچنین نفوذ ایشان در عرصه سیاسی منطقه و جهان و در جنگ علیه داعش و رد قوم‌گرایی از عواملی بوده که رهبر کاتولیک‌های جهان را به دیدار با او مشتاق کرده است.
کد خبر: ۲۵۱۸۴۸
۱۱:۴۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس کمیته اوقاف دینی در پارلمان عراق گفت که سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق و دیدارش با آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف بر انسجام ملی جامعه عراق تأثیرگذار خواهد بود.

حسین الیساری در گفت‌وگو با پایگاه خبری عربی۲۱ گفت: این نشست شاهد همگرایی ایده‌های پاپ فرانسیس و آیت‌الله سیستانی در مورد صلح در منطقه و عراق خواهد بود، چیزی که عراق امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد؛ زیرا در این کشور پیروان ادیان و طوائف مختلف زندگی می‌کنند.

عضو پارلمان عراق با اشاره به اینکه سفر پاپ به عراق نمی‌تواند بی‌ارتباط با مسائل سیاسی باشد، گفت: اگر در جهان صلح برقرار باشد، مطمئناً بر سیاست و روابط بین‌الملل تأثیر زیادی دارد.

الیساری افزود: مراجع دینی در عراق به سفر پاپ به دید انسانی و برادرانه نگاه می‌کنند و ما از رویکرد سیاسی به مراجع و روحانیون نمی‌نگریم.

وی تأکید کرد: ارزیابی ما از این و آن مرجع، بر اساس میزان نفوذ آنها در جامعه عراق از طریق ایجاد اصلاحات و تقریب بین مذاهب است و این موضع انتخاب مرجع عالیقدر دینی در عراق است.

الیساری درباره اینکه چرا پاپ، آیت‌الله سیستانی را به عنوان مرجع عالیقدر شیعه برای دیدار با او انتخاب کرد، گفت: آیت‌الله سیستانی نفوذ آشکاری در عرصه سیاسی منطقه و جهان دارد و در جنگ علیه داعش و رد قوم‌گرایی و ضرورت یکپارچگی و همکاری انسانی، نقش مهمی ایفا کرده است.

غانم العابد، تحلیلگر سیاسی عراق نیز گفت: این سفر به منظور تقریب میان ادیان و تقریب دیدگاه‌ها و دور کردن کشمکش‌های طائفه‌ای از سر عراقی است که در آن اقوام و طوائف مختلف و اقلیت مسیحی زندگی می‌کنند.

وی وجود هرگونه بعد سیاسی برای سفر پاپ را بعید خواند و گفت: اما تقریب میان ادیان، مطلوب و ضروری است به خصوص که پاپ به نجف و بغداد و سفر خواهد کرد.

پاپ فرانسیس اول، قرار است برای نخستین بار در پنجم ماه مارس آتی(۱۵ اسفند) به عراق سفر کند و ضمن دیدار با مقامات رسمی در بغداد به نجف اشرف رفته و با آیت‌الله سیستانی دیدار کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: