۰

حمله اصحاب الکهف به کاروان نظامیان آمریکا در عراق

گروه مقاومت اسلامی «اصحاب الکهف» اعلام کرد که کاروان لجستیک نظامیان آمریکا را در جنوب عراق هدف قرار داده است.
کد خبر: ۲۵۱۷۹۲
۰۸:۴۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع خبری آگاه چهارشنبه‌شب از هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک آمریکا در جنوب عراق خبر دادند.

کانال خبری «صابرین» در تلگرام گزارش داد که این کاروان متعلق به نظامیان ایالات متحده بوده و حین عبور در شهر «الناصریه» مرکز استان «ذی‌قار» هدف بمب کنارجاده قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، گروه مقاومت اسلامی موسوم به «اصحاب الکهف» در بیانیه‌ای مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته است. این گروه در هفته جاری مسئولیت حمله به نیرو‌های ترکیه در استان موصل را برعهده گرفت

طی ماه‌های اخیر بار‌ها کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته است. این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب یا مرز کویت در جنوب، وارد عراق می‌شوند.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکایی به پایان رسیده است.

بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیرو‌های مقاومت و شهادت شماری از نیرو‌های الحشد الشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان عراق با طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت عراق خواست آن را اجرایی کند با این حال نیرو‌های واشنگتن همچنان از خارج کردن نیرو‌های خود از عراق امتناع می‌کند.

بسیاری از گروه‌های عراقی، نیرو‌های آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیرو‌ها از خاک کشورشان تاکید دارند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: