۰

بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر کشور

کارشناس هواشناسی گفت: آسمان تهران فردا ابری است و در بعد از ظهر افزایش باد و رگبار باران پیش بینی می شود.
کد خبر: ۲۵۱۷۹۱
۰۸:۴۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز، شمال ‌تهران، کردستان، همدان و مرکزی، بارش باران و گاهی رعد و برق خواهیم داشت، گفت: همچنین در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال غرب فارس بارش باران و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار کرد: روز پنجشنبه فعالیت سامانه در شمال غرب کشور کاهش یافته، ولی در سایر مناطق نیمه غربی کشور این سامانه بارشی ادامه خواهد داشت.

ضیائیان افزود: فعالیت این سامانه بارشی در بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور در استان‌های قم، نیمه غربی اصفهان، فارس، بوشهر نوار غربی یزد و نیمه جنوبی خوزستان، سواحل شرقی دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور از جمله در استان‌های سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی گسترش خواهد یافت.

او بیان کرد: روز جمعه در خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، خراسان جنوبی، کرمان، فارس و همچنین در شمال غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد:در روز‌های شنبه و یکشنبه در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد:روز شنبه در استان‌های کرمان و هرمزگان و جنوب فارس و روز یکشنبه در خراسان جنوبی، خراسان رضوی و بخش‌هایی از کرمان نیز رگبار‌های پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

او یادآور شد: روز پنجشنبه در نیمه غربی کشور و روز جمعه در مرکز، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود و این کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

ضیائیان همچنین درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران است و در بعد از ظهر افزایش باد و رگبار باران پیش بینی می شود و احتمال رعد و برق وجود دارد. بیشترین دمای هوا ‌فردا به ۱۳ درجه و کمترین آن به ۵ درجه خواهد رسید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: