۰

بهترین شغل برای شما چیست

بسیاری از مردم انتخاب می‌کنند یا در شرایطی مجبور می‌شوند برای گذران زندگی به عنوان فری‌لنسر کار کنند؛ اما آیا این کار به ریسکش می‌ارزد؟
کد خبر: ۲۵۱۷۸۴
۱۶:۳۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

«شیعه نیوز»: تا به حال به این فکر کرده‌اید که بهترین شغلی که داشته‌اید یا در آرزوی آن بوده‌اید چیست؟ مطمئنا بسیاری شغلی را ترجیح می‌دهند که علاوه برای اینکه بتوانند خلاقیت و توانایی خود را در آن به کار بگیرند، حقوق ثابت و بازنشستگی هم داشته باشد.

آیا تاکنون به فری‌لنسر بودن فکر کرده‌اید؟ یعنی شغلی برای خودتان داشته باشید؛ با استفاده از مهارت‌هایی که دارید، کالایی خلق کنید و بفروشید یا کسب و کار متفاوتی راه بیندازید.

برای بسیاری از افراد ساعت‌های طولانی ماندن در یک شرکت و کار یکنواخت کردن آسان نیست. اکنون روزگاری است که مردم می‌توانند از طریق روش‌های متفاوت پول دربیاورند، چون نیاز‌های بازار کسب و کار تغییر کرده است؛ بنابراین لازم است مردم کار کردن برای خودشان را انتخاب کنند و مهارت‌هایشان را در کسب و کار‌های مختلف به کار ببندند. این می‌تواند یک سبک زندگی متفاوت را در پی داشته باشد.

به‌خصوص در یک سال اخیر پاندمی کروناویروس هم برخی را به اجبار در چنین شرایطی قرار داده که کسب و کار خود را راه بیندازند.

هرچند راه انداختن کار و کاسبی‌ای که به تمامی مسئولیتش با خودتان باشد بسیار دلهره‌آور است و ممکن است مدام به این فکر کنید که آیا به اندازه کافی در این کار خوب هستید، آیا از پس آن برمی‌آیید؟ آیا مردم از کار شما استقبال می‌کنند؟

کار کردن برای خود به این دلیل نگران‌کننده است که موفقیت فرد فقط و فقط بستگی به خودش دارد؛ بنابراین تعجبی ندارد که کسی که می‌خواهد این کار را شروع کند با تردید و ترس روبه‌رو باشد.

اما کار کردن برای خود مزایایی هم دارد، مثلا اینکه اگر شغلی دارید که با ارباب رجوع بسیاری سروکار دارد یا قواعد سفت و سختی دارد و این کار شما را مضطرب و پریشان می‌کند، می‌توانید شغلی برای خود داشته باشید که انعطاف بیشتری داشته باشد و بتوان آزادی عمل بیشتری در آن داشت و در نتیجه احساس بهتر و آرامش فکری هم خواهید داشت. همچنین برای داشتن حقوق بیشتر لازم نیست منتظر ارتقای شغلی و بالا رفتن حقوق خود باشید و مجبور نیستید هر روز یکسری وظایف از پیش تعیین‌شده را انجام دهید.

پس با دانستن تمام این شرایط و روحیات خود بهتر است همین حالا برای داشتن یک شغل و زندگی متفاوت تصمیم بگیرید.

منبع: HAMSHAHRI
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: