۰

سال نو چینی در سایه کرونا/ از دعا در معابد تا جشن خیابانی

بسیاری از مردم در چین در تعطیلات سال جدید قمری به دلیل شیوع مجدد کرونا از رفتن به شهر زادگاه خود و دیدار بزرگان خانواده منصرف شده‌اند.
کد خبر: ۲۵۱۱۸۹
۱۶:۰۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

سال نو چینی در سایه کرونا/ از دعا در معابد تا جشن خیابانیبه گزارش «شیعه نیوز»، سال نو چینی امسال باز هم با ترس و استرس شیوع ویروس "کرونا" آغاز شد و بسیاری از مراسم‌های جشن سال نو را لغو کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از "ان بی سی نیوز"، در سال نوی قمری چینی بسیاری از جشن‌های بزرگ به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا لغو شده‌اند.

بسیاری از مردم در چین در تعطیلات سال جدید قمری به دلیل شیوع مجدد کرونا از رفتن به شهر زادگاه خود و دیدار بزرگان خانواده منصرف شده‌اند. بسیاری از مراسم ها نیز با حفظ فاصله اجتماعی یا پوشش ماسک برگزار شده است.

مردم شرق آسیا در ماه بهمن ( در فاصله 18 ژانویه تا 5 فوریه) آغاز بهار را جشن می‌گیرند. از آنجایی که شروع سال جدید قمری چینی با رویت ماه آغاز می‌شود به آن نام قمری داده‌اند.

ویتنام، میانمار، چین، سنگاپور، اندونزی، مالزی و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که شروع این سال قمری را جشن می‌گیرند.

سال های چینی نام یکی از حیوانات را دارند و سال جدید با نام گاو شناخته می‌شود. این نامگذاری بخشی از فرهنگ مردم در شرق آسیاست.

تعطیلات سال نوی قمری چینی هر ساله گروه‌های بزرگی از خانواده‌ها را در شهرِ زادگاه‌شان دور هم جمع می‌کنند.

رژه خیابانی، نمایش با لباس‌های حیوانات، دعا در معابد و آتش بازی در شهرها از مراسم این سال قمری چینی هستند.

مردم در روزهای قبل از سال نو چینی گوشت، ماهی نمک سود و سبزیجات بهاری را آماده می‌کنند.

ساکنان بخش‌های شمالی چین در این سال خوردن نوعی پیراشکی را بر خود واجب می‌دانند. در بخش‌های جنوبی نیز کیک برنجی و برخی غذاهای پیراشکی شکل را سر سفره خود قرار می‌دهند.

منبع: ASRIRAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: