۰

قهرمان هزار و یک شب سعودی ... قربانی بن سلمان برای اربابش بایدن

لجین الهذلول فعال سعودی پس از 1001 روز آزاد شد تا شاهزاده بن سلمان ولیعهد سعودی از طریق آزادی زندانیان، چهره مخدوش شده ی خود در نقض حقوق بشر و آزادی را ترمیم کند.
کد خبر: ۲۵۱۱۲۸
۱۱:۵۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، لجین الهذلول پس از 3 سال حبس در زندان های عربستان آزاد شد اما آزادی او کامل نبود زیرا وی از هرگونه اظهارنظر و مصاحبه مطبوعاتی منع شده و هم چنین حق خروج از عربستان را نیز ندارد و هنوز تحت کنترل و اشراف دقیق اطلاعاتی است، پدر و مادرش نیز ممنوع السفر هستند درحالی که شرایط آزادی وی نیز هنوز مشخص نیست یعنی خطر بازداشت مجددش وجود دارد.

افرادی که پرونده الهذلول را دنبال می کنند به خوبی می دانند دلیل واقعی بازداشت وی فعالیت های تروریستی یا خسارت زدن به منافع کشور یا مواردی از این دست نبوده زیرا همه گناهش درخواست آزادی در کشوری بوده که حاکمان وهابی بر آن حکومت دارند کسانی که عربستان را به زندانی تبدیل کرده اند که آزادی عقیده در آن سلب شده است.

وی خواستار رفع ممنوعیت رانندگی زنان بود اما به همین دلیل بازداشت شد و در معرض انواع شکنجه توسط ایادی بن سلمان قرار گرفت به طوری که لینا و علیاء الهذلول (دو خواهر لجین) در یک کنفرانس مجازی مطبوعاتی در یوتیوپ اعلام کردند لجین در زمان بازداشت در معرض شوک الکتریکی، شلاق و تعرض جنسی قرار گرفته و سعود القحطانی مشاور سابق دیوان پادشاهی بر شکنجه وی نظارت داشته است.

البته تصاویر گرفته شده پس از آزادی اش به خوبی بیانگر رنجهایی است که کشیده زیرا آثار پیری بر موهای وی پدیدار است در حالی که فقط 31 سال بیشتر ندارد و بسیار وزن کم کرده است.

بدون شک دولت سعودی امیدوار است آزادی لجین الهذلول آبرویش را حفظ نماید و از مقابله زودهنگام با جو بایدن رئیس جمهوری امریکا که وعده های قاطعی برای مجازات شاهزاده محمد بن سلمان ولی عهد سعودی به خاطر رفتار زشتش داده و نیز پایان فروش سلاح به عربستان، جلوگیری کند.

شاهزاده جوان سعودی که در جنایت های بی شماری دست دارد با این تصمیم در صدد نزدیک شدن به دولت جدید امریکاست به ویژه که بایدن در تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود چک سفیدی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین به دیکتاتورها مانند محمد بن سلمان ولی عهد سعودی داده را پس بگیرد و اولین تصمیم وی نیز برای عربستان بود که از پایان حمایت آمریکا از متجاوزان سعودی به یمن و لغو معاملات سلاح خبر می داد که تهدیدی برای آینده وی در به قدرت رسیدن محسوب می شود.

اما استفاده از برگه آزادی زندانیان به عنوان وسیله ای برای آرایش چهره بن سلمان برایش نفعی نخواهد داشت چون رسیدگی به موضوع بزرگتری مانند جنایت کشتن جمال خاشقچی خبرنگار سعودی در کنسولگری کشورش در ترکیه در انتظار ولیعهد سعودی است و دولت امریکا خود را برای انتشار گزارش نهایی کنگره درباره این جنایت آماده می کند. برخی خبرها حاکی است این گزارش احتمالا ولی عهد سعودی را مسئول مستقیم این جنایت معرفی خواهد کرد. بنابراین بعید نیست مجازات های تصویب شده کنگره در قبال مسئولین این قتل فجیع اجرا شود و درصورت متهم شناخته شدن بن سلمان در مساله خاشقچی، راه برای پیگرد وی باز خواهد بود به ویژه ترامپ که تصمیم کنگره را لغو کرده، اکنون در مسند قدرت نیست. مگر اینکه ولی عهد چک سفیدی برای نجات خودش و تحقق رویایش در نشستن بر کرسی قدرت به دولت بایدن بدهد.

منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: