۰

کلاهبرداری با استفاده از حساب کاربری اپل آیدی

کارشناس پلیس فتا ناجا در مورد کلاهبرداری سودجویان با استفاده از حساب کاربری اپل آیدی هشدار داد و گفت: حساب کاربری شرکت اپل یا اپل آیدی برای بسیاری از کاربرانی که از محصولات و سرویس‌های شرکت اپل استفاده می‌کنند، ایجاد آسیب و تهدید کرده است.
کد خبر: ۲۵۰۸۷۲
۱۳:۰۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کارشناس پلیس فتا ناجا در مورد کلاهبرداری سودجویان با استفاده از حساب کاربری اپل آیدی هشدار داد و گفت: حساب کاربری شرکت اپل یا اپل آیدی برای بسیاری از کاربرانی که از محصولات و سرویس‌های شرکت اپل استفاده می‌کنند، ایجاد آسیب و تهدید کرده است.

سروان توکل نجفی به تشریح کلاهبرداری سودجویان با استفاده از حساب کاربری اپل آیدی پرداخت و گفت: بهتر است شهروندان قبل از استفاده از هر فناوری تنظیمات امنیتی آن را به طور کامل فرا گیرند.

وی افزود: حساب کاربری شرکت اپل یا اپل آیدی برای بسیاری از کاربران استفاده کننده از محصولات و سرویس های شرکت اپل ایجاد آسیب و تهدید کرده و این تهدیدات به دلیل کمبود اطلاعات کاربران در ارتباط با موضوعات و نکات امنیتی حساب کاربری اپل و تلفن همراه است.

نجفی اضافه کرد: برای اینکه مخاطبان جامعه هدف بتوانند به صورت هوشمندانه عمل کنند تا مورد هدف سودجویان فضای مجازی قرار نگیرند لازم است آسیب های این حساب کاربری را بدانند بر این اساس این آسیب ها شامل نکات امنیتی از جمله اخاذی، از دست دادن اطلاعات شخصی و مالی است که منجر به مسدود شدن حساب کاربری و لاک شدن تلفن همراه آیفون می شود.

این کارشناس حوزه سایبری افزود: ساخت اپل آیدی در همه جای دنیا رایگان است و آموزش ساخت انواع حساب کاربری در وب سایت های مختلف اینترنتی به همراه تصویر به صورت گام به گام وجود دارد که کافی است با درج چند واژه کلیدی در مرورگرها آنها را به دست آورد.

نجفی ادامه داد: ساخت حساب کاربری یا اکانت اپل آیدی را به طور کلی به لحاظ امنیتی به سه دسته مجزا توسط خود کاربر (بهترین حالت)، ساخت توسط دوستان، همکاران، بستگان و ...(حالت متوسط) و ساخت توسط استارتاپ کارها که تولید انبوه کارت های اپل آیدی را انجام می دهند (بدترین حالت) می تواند صورت گیرد.

وی برای حفظ امنیت اطلاعات و داده های کاربران رمز اکانت، پاسخ سه سوال امنیتی و میل پشتیبان و رمز آن را سه آیتم مهم حساب کاربری اعلام کرد و گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداری در فضای واقعی و مجازی که بیشترین قربانی مالی را در بردارد چاپ کارت اپل آی دی در داخل کشور و انتساب آن به شرکت اپل است؛ با این ترفند رمز ایمیل و پاسخ به سوالات امنیتی در اختیار سازنده اپل آیدی است و به غیر از اپل آیدی و رمز مربوطه، مابقی اطلاعات روی کارت غیر واقعی است.

این کارشناس سایبری اظهار داشت: پس از گذشت زمانی مشخص، صادرکننده کارت اقدام به تغییر رمز اپل آیدی یا سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران می کند، حساب های کاربری که کاربران تلفن همراه از فروشگاه ها و مغازه ها خریداری می کنند، در بدترین حالت توسط خود فروشنده ایجاد شده است که در نتیجه تمامی اطلاعات مربوط به آن از جمله گذر واژه و سوالات امنیتی در اختیار این فروشنده است و وی می تواند به سادگی به کلیه اطلاعات شخصی فرد دسترسی داشته باشد.

سروان نجفی به کاربران توصیه کرد: قبل از استفاده از هر فناوری آموزش تنظیمات محرمانه و امنیتی آن را به طور کامل فرا گیرند و سعی کنند دانش مجازی خود را افزایش دهند و حساب های کاربری توسط خود فرد ساخته شود به هیچ عنوان در اختیار فرد دیگری قرار نگیرد و اگر کاربران به هر دلیلی ساخت اپل آیدی را به شخص غیر واگذار کردند و یا از اپل کارت ها استفاده کردند حتما نسبت به تغییر سوالات امنیتی، رمز میل پشتیبان و رمز اکانت اقدام و سعی کنند از وب سایت پلیس فتا به عنوان یک منبع معتبر اخبار و آموزش فضای مجازی استفاده کنند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: