۱

میزان تاثیر دعای خیر مادر در زندگی

حجت الاسلام و المسلمین عباس عزیزی، از برکات دعا و محبت به مادر در زندگی فرزندان صحبت کرد.
کد خبر: ۲۵۰۳۹۹
۱۴:۲۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام و المسلمین عباس عزیزی درباره نقش مادر در موفقیت جامعه گفت: وقتی قصد سنجش میزان موفقیت جامعه را داشته باشید باید تحقیق‌های فراوانی را انجام بدهید اما اسلام کار سنجش جامعه را راحت کرده است و می‌گوید: «برای میزان موفقیت جامعه، مادران را سنجش کنید. اگر مادر موفق باشد آن جامعه، جامعه موفقی است.»

وی در ادامه درباره اهمیت دعا در حق مادر بیان کرد: در قرآن کریم آمده است که «رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ» یعنی اگر می‌خواهی دعا کنی اول از خدا بخواه که خدایا من و پدر و مادرم را ببخش. فردی محضر امام صادق (ع) آمد و از وضع بد اقتصادی خود شکایت کرد. حضرت به او گفت: «شاید دلیل مشکل مالی ات دعا نکردن برای پدر و مادرت است». پیامبر نیز درباره اهمیت این موضوع فرموده است: «کسی که دعا برای مادر و پدرش را ترک کند روزی اش قطع می‌شود.» در ادامه، در آیه دیگری از قرآن کریم آمده است که «قُلْ رَبِّ ارْحَمْهُمَا کَمَا رَبَّیَانِی صَغِیرًا» یعنی پروردگارا، چنانکه پدر و مادر، مرا از کودکی (به مهربانی) بپرورند تو در حق آن‌ها رحمت و مهربانی فرما. چون آنها مربی ما هستند.

دعا و محبت به مادر روزی را افزایش می‌دهد؟

حب و بغض نسبت به اهل بیت همه از دامان مادر است
حجت الاسلام و المسلمین عباس عزیزی درباره اهمیت نقش تربیتی مادر گفت: یزید در واقعه کربلا حدود ۳۵ ساله بوده و یکی از حرف‌های مهم او این بود که «کاش پدربزرگ‌های من که در جنگ بدر کشته شده اند می‌دیدند که من چگونه انتقام خونشان راگرفته ام.» و این نشان دهنده این است حب و بغض یزید نسبت به اهل بیت به دلیل بزرگ شدن در دامان افرادی است که او را بدین گونه تربیت کرده اند و همه این‌ها از تربیت مادر است.

دعا و محبت به مادر روزی را افزایش می‌دهد؟

این کارشناس مذهبی درباره اهمیت مادر در احادیث اهل بیت گفت: پیغمبر اسلام فرموده: «کسی که پای مادر را بوسیده انگار سنگ‌های کعبه را بوسیده است.» موسی ابن جعفر نیز گفته است: «کسی که پدر و مادرش از او راضی نباشد، عاقبت به خیر نمی‌شود.»

وی درباره نقش محبت به مادر در روایت‌های اسلام بیان کرد: شخصی محضر پیامبر آمد و به او گفت: همه گناهان را مرتکب شده ام و همه دخترانم را از بدو تولد زنده به گور کردم. همسرم به دلیل اینکه فرزند دخترم را دوباره زنده به گور نکنم پنهانی در قبیله خودش وضع حمل می‌کند. هنگامی که دخترم به سیزده سالگی می‌رسد، آن را با خود به نزد من می‌آورد، این دختر بسیار شبیه به من بود و بسیار به من محبت می‌کرد. اول می‌خواستم او را از کوه پایین بیندازم نتوانسم، سرش را می‌خواستم ببرم نتوانستم و در نهایت او را به چاه انداختم. هم زمان که مرد داستان را تعریف می‌کرد پیامبر اشک می‌ریخت. مرد گفت: چه کار کنم که خدا مرا ببخشد؟

پیامبر گفت: اگر مادرت زنده است به او محبت کن. مرد گفت: مادرم فوت کرده است. پیامبر گفت: کاش مادرت زنده بود، چون محبت به مادر سبب آمرزش گناهان می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
چ دین و مذهب با محبت و مهربانی داریم ک تمام پلیدی های اعراب رو پیامبر گلمون یک تنه تغییر داد واقعا چجور میتونستن یک انسان رو زنده ب گور کنن خدایا هیچ وقت ازشو ن نگذر ..پیامبر چ زجری کشیدی از دست بادیه نشینان عرب