۰

طرز تهیه نان ذرت کلمبیایی گریل شده و خوشمزه

در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه نان ذرت کلمبیایی را به شما آموزش دهیم.
کد خبر: ۲۴۹۵۶۹
۱۶:۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹

شیعه نیوز: طرز تهیه نان ذرت کلبمیایی یا آرپاس بسیار آسان بوده و جالب است بدانید که این نان از صد‌ها سال پیش در مناطق مختلفی از جهان پخت می‌شده. هم اکنون این نان در کلمبیا، ونزوئلا و پاناما طبخ شده و در کنار بسیاری از غذا‌ها به خصوص در رستوران‌های سنتی سرو می‌شود. دستورالعمل آرپاس بسته به کشور‌های مختلف کمی متفاوت است. برای مثال در ونزوئلا این نان معمولا کوچک‌تر و ضخیم‌تر طبخ شده و در کلمبیا کمی شیرین و نازک است و گاهی هم برای تهیه آن از پنیر استفاده می‌شود. این نان به طور سنتی در ظرفی به نان بوداره پخته می‌شود، اما به طور معمول نان ذرت کلمبیایی را می‌توان به صورت گریل شده داخل فر یا در تابه با کمی روغن سرخ کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه نان ذرت کلمبیایی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه نان ذرت کلمبیایی یا آرپاس

آب گرم دو فنجان
آرد ذرت دو فنجان
نمک یک قاشق چای‌خوری
کره پاستوریزه یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان ذرت کلمبیایی گریل شده یا آرپاس

تهیه نان به شیوه هندی یا نان ایرلندی را پیش از این به شما آموزش داده‌ایم و اگر به خاطر داشته باشید حتی فوت و فن‌های پخت نان خانگی را نیز با شما در میان گذاشته‌ایم؛ اما امروز نوبت به تهیه یک نان متفاوت و خوشمزه کلمبیایی رسیده است. برای تهیه نان ذرت یا آرپاس ابتدا باید یک کاسه متوسط بردارید. آب، آرد ذرت و نمک را داخل کاسه ترکیب کنید. حدود پنج دقیقه مواد را هم بزنید تا آب کاملا جذب آرد شود. سپس خمیر به دست آمده را کمی ورز دهید و به شکل گلوله‌ای اندازه مشت دست در بیاورید. اگر مقدار خمیر بیشتر بود چند گلوله درست کنید.

کره را داخل یک تابه روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. به کمک قلموی آشپزی خمیر را کمی چرب کنید و به کمک دست سطح آن را صاف کنید. تکه‌های خمیر را روی قفسه فر با فاصله از هم بچینید. فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. یک طرف از خمیر را به مدت سه دقیقه داخل فر بپزید و سپس خمیر را برگردانید تا طرف دیگر آن هم برشته و قهوه‌ای رنگ شود (شما همچنین می‌توانید این نان را داخل تابه‌ای نچسب نیز تهیه کنید).

قفسه فر را بعد از مدت شش دقیقه بیرون بیاورید تا تکه‌های نان کمی خنک شوند. اگر دوست داشتید می‌توانید قبل از این که خمیر‌ها را داخل فر بگذارید، کمی سبزیجات معطر روی خمیر‌ها بریزید. نان ذرت کلمبیایی شما آماده است و می‌توانید آن را به صورت داغ در کنار یک کاسه سوپ گوجه فرنگی یا سوپ تایلندی میل بفرمایید. شما همچنین می‌توانید آرپاس را با مقداری بیکن و پنیر به صورت ساندویچ نوش جان کنید.

منبع: کتاب کاله

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: