۰

توییتر حساب سفارت چین در آمریکا را مسدود کرد

شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد حساب سفارت چین در ایالات متحده را مسدود کرده است.
کد خبر: ۲۴۹۴۵۴
۱۲:۵۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد حساب سفارت چین در ایالات متحده را مسدود کرده است.

 در پی دفاع سفیر چین در آمریکا از اقدامات حزب کمونیست این کشور در قبال مسلمانان اویغور، توییتر اعلام کرد حساب سفارت چین در آمریکا را به دلیل حمایت از خشونت علیه اقلیت‌ها و «دور شدن از صفات انسانی» بسته است.

این درحالی است که مقامات دولت ترامپ به ویژه مایک پومپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در روزهای گذشته حملات شدیدی را علیه چین ترتیب داده و این کشور را به خاطر نوع رفتار با مسلمانان اویغور به شدت تقبیح کرده بودند. سفیر چین در آمریکا در واکنش به این اظهارات در مقاله‌ای در چاینا دیلی گفته بود: زنان اویغور دیگر ماشین فرزندآوری نیستند. توییتر بلافاصله این توییت را پاک کرد و به سفارت چین در آمریکا مهلت داد خودش پست را پاک کند. چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور به بهانه بازآموزی عقیدتی و سیاسی متهم است. بسیاری از گروه‌های حقوق بشری چین را به عقیم سازی زنان مسلمان و همچنین فشار طاقت‌فرسا به این قوم متهم می‌کنند.

توییتر اعلام کرده این شبکه اجتماعی به هیچ فرد یا نهادی اجازه توهین به قوم، مذهب، طبقه یا نژاد خاصی را نمی‌دهد. این درحالی است که توییتر در چین فیلتر است اما مقامات این کشور همواره از آن استفاده می‌کنند.

گفتنی است رسانه‌های دنیا و همچنین گروه‌های حقوق بشری بارها گزارش‌هایی از تلاش چین برای جلوگیری اجباری از بارداری زنان مسلمان منتشر کرده‌اند. چین همه این گزارش‌ها را رد می‌کند. این درحالی است که آمریکا بسیاری از کالاهای تولیدشده در کارگاه‌های بیگاری در استان سین کیانگ را تحریم کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: