۰

ایمنی واکسن کرونای شرکت آمریکایی با یک تزریق

نتایج آزمایش بالینی واکسن کرونای شرکت آمریکایی «جانسون اند جانسون» نشان می‌دهد که یک تزریق این واکسن می‌تواند باعث ایجاد میزان بالای آنتی‌بادی حفاظت‌کننده شود.
کد خبر: ۲۴۸۹۷۸
۱۲:۲۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نتایج آزمایش بالینی واکسن کرونای شرکت آمریکایی «جانسون اند جانسون» نشان می‌دهد که یک تزریق این واکسن می‌تواند باعث ایجاد میزان بالای آنتی‌بادی حفاظت‌کننده شود.

بر اساس داده‌های کارآزمایی بالینی مرحله دوم یا میانی این واکسن تجربی کووید-۱۹، یک تزریق این واکسن باعث تولید آنتی‌بادی‌های حفاظت‌کننده در برابر کروناویروس جدید در طول ۲۹ روز در ۹۰ درصد از ۸۰۵ فرد داوطلب شرکت‌کننده شد و این میزان تا روز ۵۷ به ۱۰۰ درصد رسید.

بر اساس گزارش پژوهشگران که در «ژورنال پزشکی نیوانگلند» منتشر شده است، عوارض جانبی این واکسن کرونا شامل تب، درد عضلانی و درد در محل تزریق به سرعت بهبود یافتند.

واکسن کرونای «جانسون اند جانسون» برای اینکه به تایید سازمان‌های ناظر دارویی برسد، در مرحله بعد باید وارد کارآزمایی بالینی نهایی یا مرحله سوم شود که در آن اثربخشی آن از لحاظ کاهش موارد عفونت و بیماری شدید کرونا در شمار بیشتری از افراد با دارونما یا واکسن بی‌تاثیر سنجیده می‌شود. انتظار می‌رود داده‌های اثربخشی از این کارآزمایی بالینی بزرگ مرحله نهایی این واکسن در ماه فوریه (اواخر بهمن) منتشر شود.

کارشناسان انتظار دارند این واکسن اثربخشی در حد ۸۰ درصد یا بالاتر را نشان دهد که بیشتر از میزان حداقل ۵۰ درصدی اثربخشی است که سازمان‌های ناظر دارویی برای تایید واکسن ضروری می‌دانند، اما کمتر از میزان اثربخشی ۹۵ درصدی است که در واکسن‌های کرونای قبلا تایید شده شرکت‌های مدرنا و فایزر/بیونتک به دست آمده است.

واکسن «جانسون اند جانسون» فقط به یک تزریق نیاز دارد و نیازی به نگهداری در دماهای بسیار پایین مانند واکسن‌های مدرنا و فایزر ندارد.

این واکسن از یک آدنوویروس عامل سرماخوردگی برای انتقال ماده ژنتیکی کروناویروس به داخل سلول‌های بدن برای برانگیخته شدن پاسخ ایمنی استفاده می‌کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: