۱

احتمال سفر پاپ به عراق و امضای سند برادری با آیت‌الله سیستانی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان ۵ تا ۸ ماه مارس سال جاری میلادی (۱۵ تا ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹) سفری زیارتی به منطقه اور در عراق؛ سرزمین حضرت ابراهیم(ع) انجام خواهد داد.
کد خبر: ۲۴۸۹۵۳
۱۰:۲۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان ۵ تا ۸ ماه مارس سال جاری میلادی (۱۵ تا ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹) سفری زیارتی به منطقه اور در عراق؛ سرزمین حضرت ابراهیم(ع) انجام خواهد داد.

 با انتشار احتمال خبر این سفر، گمانه‌زنی‌ها در خصوص ملاقات پاپ فرانسیس با آیت‌الله سیستانی طی این سفر نیز قوت گرفته است تا وی نیز، در مقام رهبر شیعیان جهان، سند برادری انسانی یا سند مشابهی با پاپ فرانسیس به امضا برساند.

سند برادری انسانی، فوریه سال گذشته میلادی، میان پاپ فرانسیس به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان و احمد الطیب، شیخ اعظم دانشگاه و مسجد الازهر، به نمایندگی از مسلمانان اهل تسنن، در ابوظبی به امضا رسید.

سند راهبردی «برادری انسانی» سنگ‌بنای برنامه جامع اقدام مشترک در تقویت صلح جهانی است که اسفندماه ۹۷ با سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به ابوظبی میان الازهر و واتیکان امضا شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
امیدواریم که مرجعیت که دیداری صورت نگیره این پاپ متهم به قاچاق کودکان و فساد مالی هست مرجعیت شیعه لزومی نداره با چنین اشخاصی اندک تعاملی داشته باشن