۰

تکرار سناریوی هتک حرمت قرآن در سوئد

رسانه‌های سوئد با اعلام وجود مجسمه‌ای فلزی از قرآن کریم در پارکی واقع در شهر مالمو اعلام کردند علی‌رغم ممنوعیت نصب هرگونه مجسمه در اماکن عمومی این شهر، سازه قرآنی در پارک همچنان وجود دارد و موجبات هتک حرمت آن فراهم شده است.
کد خبر: ۲۴۸۷۲۶
۱۴:۰۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه‌های سوئد با اعلام وجود مجسمه‌ای فلزی از قرآن کریم در پارکی واقع در شهر مالمو اعلام کردند علی‌رغم ممنوعیت نصب هرگونه مجسمه در اماکن عمومی این شهر، سازه قرآنی در پارک همچنان وجود دارد و موجبات هتک حرمت آن فراهم شده است.

 ساکنان شهر مالمو در سوئد، مجسمه‌ای فلزی از قرآن کریم را در پارک Magistratsparken این شهر یافته‌اند که بر روی یک پایه سنگی شیب‌دار به ارتفاع نیم متر قرار داده شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های سوئدی، این اثر از سوی اسلام‌ستیزان افراط‌گرا در پارک نصب شده تا با تخریب آن، سناریوی اهانت به قرآن در این شهر که پیش از این با قرآن‌سوزی انجام شده بود، تکرار شود.

به گفته رسانه‌های محلی، بخشی از این پایه سنگی که قرآن فلزکاری شده روی آن قرار گرفته، تخریب شده است و این نشان می‌دهد که فرد یا افرادی سعی در تخریب آن را داشته‌اند.

توبیاس نلسون، عضو شورای شهر مالمو در این باره گفت: به‌زودی پیرامون دلایل این اقدام تحقیقات لازم را انجام خواهیم داد.

وی تأکید کرد: هر از گاهی اتفاق می‌افتد که یک اثر هنری در قسمتی از اماکن عمومی این شهر قرار داده می‌شود که ما تلاش می‌کنیم سازنده این آثار را بیابیم و معمولاً چنین آثاری را معدوم می‌کنیم.

گفتنی است، تعدادی از جوانان افراطی و تندرو سوئدی آبان ماه سال جاری در اقدامی توهین‌آمیز، به هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان پرداخته و یک نسخه از قرآن را در برابر ساختمان دولت و پارلمان در استکهلم، پایتخت سوئد به آتش کشیدند.

در سپتامبر گذشته نیز شهر مالمو در جنوب سوئد در پی اقدام یک فرد در آتش‌زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در منطقه‌ای مهاجرنشین شاهد ناآرامی و اعتراضات بود.

این اقدامات با محکومیت گسترده کشور‌های اسلامی مواجه شد و تظاهرات گسترده‌ای در برخی کشور‌های اسلامی علیه این اقدام برگزار شد.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: