۰

گزارش موسسه آمریکایی از افزایش شمار مسلمانان آمریکا

یک موسسه امور تازه مسلمانان در آمریکا در جدیدترین گزارش خود آورده است که تعداد مسلمانان لاتینی تبار در آمریکا به ۲۷۶ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۲۴۸۷۰۵
۱۱:۰۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

شیعه نیوز: گروه تبلیغات زبان اسپانیایی موسسه « why islam usa» که بزرگ‌ترین موسسه امور تازه مسلمانان در آمریکاست، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: نزدیک به 276 هزار مسلمان لاتینی تبار وجود دارد که بیش از 8 درصد از جامعه مسلمانان در ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دهند.

براساس این گزارش، تعداد مسلمانان در ایالات متحده آمریکا به بیش از سه میلیون و 500 هزار مسلمان می رسد. بیشتر مسلمانان لاتینی تبار از مکزیک، پورتوریکو، کوبا و کشورهای آمریکای مرکزی می آیند.

در این گزارش آمده است: شمار زیادی از این مسلمانان در ایالت های فلوریدا، تگزاس و کالیفورنیا زندگی می کنند . بیشتر آنها در ابتدا مسلمانان نبودند، بلکه در نتیجه تلاش های مراکز و نهادهای اسلامی در آمریکا به دین اسلام گرویدند.

این گزارش حاکی از استقبال روزافزون زنان به دین مبین اسلام در آمریکا است. با افزایش تعداد مسلمانان لاتینی تبار در آمریکا، نیاز به یک شبکه ماهواره ای اسلامی به زبان اسپانیایی احساس می شود.

در همین حال، مطالعات مرکز تحقیقاتی پیو نشان داد که تا سال 2040 میلادی اسلام دومین دین بزرگ از نظر جمعیت در آمریکا خواهد بود.

مسلمانان لاتین آمریکایی گروهی قومی زبانی از شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند که اصل و نسبت شان به کشورهای آمریکای لاتین یا شبه جزیره ایبری می رسد. اسپانیایی ها آیین کاتولیک رومی را به آمریکای لاتین آوردند. عرب ها نیز اسلام را به تعداد اندکی از کشورهای آمریکای لاتین مانند مکزیک، السالوادور، گواتمالا و کلمبیا آوردند.

لاتین ها معتقدند که ارزش های اسلامی با ارزش های سنتی فرهنگ لاتین هماهنگی دارد. گروندگان به دین اسلام از شباهت هایی مانند احترام به همبستگی اجتماعی، خانواده، اهمیت به دین و آموزش یاد کردند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: